Lisanslı ve Geniş Yetkili Aracı Kurum - Lisans No: G-039 (398)

Facebook (Meta): Yapay Zekanın Sosyal Medyada Dönüşümü

24 Ekim 2025 Kaan Kutsar- Kıdemli Analist FOREX

Sosyal medya ekosisteminin önde gelen oyuncularından Meta, 2025 yılı üçüncü çeyrek finansal raporlarını 29 Ekim günü sunması bekleniyor.

Meta Aile Uygulamalarının yer aldığı; Facebook, Instagram, WhatsApp ve Messenger gibi platformlar üzerinden kullanıcı bağlantıları ve dijital reklamcılık faaliyetleri yürütüyor. Diğer yandan Reality Labs sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojileriyle metaverse odaklı faaliyetler yürütüyor.

Şirket, 2025 yılında yapay zeka alanında önemli adımlar atarak Llama modellerini geliştirmişti. Bu dönemde Super Intelligence laboratuvarı kurup ve yapay zeka entegrasyonlarını ürünlerine yaymaya başladı. Meta, yapay zeka yatırımlarını artırarak Hyperion Veri Merkezi ile geleceğe yönelik hamlelerine devam ediyor.

2025 yılının ikinci çeyreğinde de Meta’nın Aile Uygulamaları segmenti, şirket gelirlerinin %99’unu temsil ederken geriye kalan kısım Reality Labs tarafından sağlandı. Aile Uygulamaları ise reklam faaliyetleriyle, toplam gelirin yaklaşık %98’ini oluşturdu. Kısaca Meta’nın gelirleri çok büyük oranda reklam gelirlerinden oluşmaya devam etti.

Reklam gelirlerinin en büyük belirleyicisi, şirketin uygulamalarındaki günlük aktif kullanıcı sayısı. Meta’nın belirlediği kritere göre, günlük aktif kullanıcı sayısı yılın ikinci çeyreğinde 3 milyar 480 milyon kişiye ulaşarak, yıllık bazda %6,42 oranında büyüme yaşadı. Piyasa üçüncü çeyrekte 3 milyar 478 milyon kişilik günlük aktif kullanıcı sayısı bekliyor, bu durum yıllık bazda %5,72 oranında büyümeye işaret edebilir.

İkinci çeyrekte Meta’nın bu kullanıcılara sağladığı reklamların ortalama gösterimi yıllık bazda %11 oranında artış yaşadı. Reklam başına ortalama fiyat ise yıllık bazda %9 oranında büyüdü. Buradan hareketle, kullanıcı başına ortalama gelir 13,65 Dolar tutarında karşımıza çıktı.

Piyasa yılın üçüncü çeyreğinde ortalama gösterimin yıllık %10,42 oranında büyümesini ve reklam başına ortalama fiyatın %10,8 oranında artmasını ve kullanıcı başına ortalama gelirin 14,18 Dolar tutarında gerçekleşmesini bekliyor.

Bu faaliyetlerle Meta, yılın ikinci çeyreğinde gelirini %21,6 oranında büyüterek 47 milyar 516 milyon Dolara taşıdı. Brüt kar %22,9 artışla 39 milyar Doları aşarken, FAVÖK %29,7 oranında yükselişle 24,7 milyar Dolar tutarında elde edildi. Faaliyet karında yıllık büyüme %37,3 oranında gerçekleşerek 20,4 milyar Dolar ile karşımıza çıktı. Net kar %36,9 oranında büyümeyle 18,3 milyar Dolar tutarında sonuçlandı.

Bu dönemde Meta’nın marjlarında yıllık bazda yükseliş eğilimi korundu. Brüt kar marjı yıllık %1 artışla, %82,13 oranına ve FAVÖK marjı yıllık %6,8 artışla %52,16 oranına yükseldi. Faaliyet kar marjı %13,2 oranında büyüyerek %43,02 oranında elde edilirken; net kar marjı yıllık %12 oranında yükselişle %38,59 oranında karşımıza çıktı.

Meta’nın yıllıklandırılmış FAVÖK marjı %53,03 oranında bulunuyor. Bu durum benzerlerinin medyan değerinden %144 oranında yüksek bir konuma işaret ediyor. İlerleyen tablolarda bu durumu görebilirsiniz.

Şirketin net kar performansı, karlılık oranlarına da yansıyan bir görünüm çizdi. Öz sermaye karlılığı %14,9 oranında büyümeyle %40,65 oranında elde edilirken; yatırılan sermaye karlılığı %16 artışla %31,91 oranında sonuçlandı.

Şirket %31,91 oranındaki yatırılan sermaye karlılığı (ROIC) ile benzerleri arasında üçüncü en yüksek ikinci sahip bir konumda. Bu oranı ağırlıklı ortalama sermaye maliyeti (WACC) ile oranladığımızda ortaya çıkan ekonomik katma değer göstergesi, şirketi medyan değerden önemli oranda pozitif ayrıştırıyor. İlerleyen tablolarda bu durumu görebilirsiniz.

Toplam borç / öz sermaye oranı yıllık bazda %4,8 oranında yükselişle, %25,41 oranında gerçekleşti. Toplam borç / toplam varlıklar oranı %1,9 oranında sınırlı bir oranda artarak, %16,81 oranında kaydedildi. Şirketin geçtiğimiz yıl üçüncü çeyrekte borçlarını artırdığı önceki dönemlere göre önemli oranda artırdığı ifade edilebilir.

Meta, bu dönemde işletme faaliyetlerinden 25 milyar 561 milyon Dolar nakit akışı sağladı. Bu tutarın 16,5 milyar Doları sermaye harcamalarına yönlendirildi. Buradan hareketle serbest nakit akışı 9 milyar 23 milyon Dolar ile sonuçlandı.

Şirketin sermaye harcamalarındaki yüksek oranlı büyüme 2024 yılı son çeyreğinden itibaren sürüyor. Yukarıdaki borçluluk oranlarının da yükseldiği benzer dönem de göz önüne alınınca, Meta’nın yatırımlarını bu dönemde ivmelendirdiği ve bunu sürdürdüğü ifade edilebilir.

Yıllıklandırılmış verilerle sermaye harcamalarını gelire oranladığımızda; Meta’nın %29,2 gibi bir oranla benzerlerine kıyasla, mevcut faaliyetlerinden ziyade büyümeye odaklandığını gösterebilir. Bu durum artan borç oranları ve yüksek oranda değişim gösteren sermaye harcamalarıyla ilişkilendirilebilir.

Meta, interaktif medya sektöründe 1,8 trilyon Dolar piyasa değeri ile Alphabet’in arkasında ikinci sırada yer alıyor. Şirket 26,52 çarpan ile fiyat / kazanç oranına sahip ve benzerlerinin medyanından %29 oranında aşağıda hesaplanıyor. Firma değeri / FAVÖK çarpanı da 19,08 ile aynı görünümde.

Meta’ya yönelik uzun vadeli büyüme beklentisi %16,81 ile benzerlerinin medyan değerine göre %6 oranında daha aşağıda konumlanıyor. Buradan hareketle Meta’ya yönelik beklenen fiyat kazanç oranı 20,9 ile medyan değerin aşağısında kalmaya devam ediyor. Şirketin PEG oranı da 1,24 ile 1,40 olan medyan değerden daha düşük bir seviyede.

Buradan hareketle, Bloomberg tarafından hazırlanan Meta’nın 2025 yılı üçüncü çeyreklik dönemde sunması beklenen bilançoya yönelik beklentileri ele aldığımızda;

Gelirin 49 milyar 396 milyon Dolar tutarında gerçekleşmesi bekleniyor. En yüksek beklenti 50,74 milyar Dolar ve en düşük beklenti 46,2 milyar Dolar ile karşımıza çıkıyor. Beklentiye paralel sonucun geliri yıllık bazda %21,7 oranında artırması öngörülüyor.

Meta, 2025 yılı üçüncü çeyreğinde gelirlerinin 47,5 – 50,5 milyar Dolar aralığında oluşmasını öngörüyor.

FAVÖK’ün 24 milyar 698 milyon Dolar ile karşımıza çıkması düşünülüyor. Beklentiler en yüksekte 26,95 milyar Dolar ve en düşükte 23,41 milyar Dolar ile yer alıyor. Piyasa beklentisinin karşılandığı durumda, FAVÖK’ün yıllık bazda %12,3 oranında yükselmesi bekleniyor.

Net karın 22 milyar 9 milyon Dolar ile sonuçlanması öngörülüyor. En yüksek beklenti 22,29 milyar Dolar ve en düşük beklenti 21,53 milyar Dolar kar ile yer buluyor. Beklentinin yakalanması halinde, net karın yıllık bazda %40,2 oranında yükseliş gösterme potansiyeli bulunuyor.

Hisse başı karın 8,42 Dolar tutarında kaydedilmesi düşünülüyor. Beklentiler 9,02 – 7,76 aralığında karşımıza çıkıyor.

Meta Analizi

Meta hisse fiyatını kısa vadede teknik açıdan ele aldığımızda, takip ettiğimiz ortalamaların desteklediği 721,50 – 733,00 bölgesini takip etmekteyiz. Hisse fiyatı ilgili bölge üzerinde ivmeyi koruduğu sürece, pozitif eğilim devam edebilir. Bu eğilimin güçlenmesi durumunda 741,00 ve 757,00 seviyelerine yönelik ilerlemeler izlenebilir.

Alternatif bakışta, negatif baskının hakimiyet kazanabilmesi için, 721,50 – 733,00 bölgesinin kırılması ve altında kalıcılığın oluşması gerekebilir. Bu durumda 704,00 ve 692,00 destekleri gündeme gelebilir.

GCM YATIRIM sizin için hazır! Yatırıma başlamaya hazır mısınız?
Yardıma mı ihtiyacınız var? Müşteri temsilcimize merhaba deyin!
Web sitemizi ziyaret eden kullanıcılara mümkün olan en iyi yatırım deneyimini sunabilmek için çerezler (cookieler) kullanmaktayız. Çerez politikalarımızın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.