Adobe: Net Kar Beklenen Sıçramayı Yakalayacak mı?
Sunduğu yazılımlar ile alanının öncülerinden Adobe, mali 2025 yılı üçüncü çeyreklik dönem finansallarını 11 Eylül günü sunması bekleniyor. Hem görsel hem de yazılı uygulamalarıyla öne çıkan şirketin, yapay zeka rekabetindeki konumu takip ediliyor.
Dijital medya segmenti, yaratıcı araçlar ve belge yönetimi üzerine odaklanıyor. Bu segmentin birimleri arasında Creative Cloud (Photoshop, Premiere Pro vb. yazılımlar) ile Document Cloud (Acrobat ve PDF belgeleri) yer alıyor. Ayrıca bu segment, bulut tabanlı çözümler sunarak abonelik gelirleri sağlıyor.
Dijital deneyim segmenti kurumsal pazarlama ve müşteri deneyimi üzerine yoğunlaşıyor. Bu segmentte analitik çözümler, içerik yönetimi, pazarlama otomasyonu gibi alanlar öne çıkıyor. Yayıncılık & reklamcılık segmenti ise teknik belgeler ve reklam platformları faaliyetlerini oluşturuyor.
Şirketin özellikle dijital medya ve dijital deneyim segmentleri üzerinde son dönemde artan yapay zeka etkisi izleniyor. Creative Cloud üzerinde görüntü oluşturma ve düzenleme, Document Cloud üzerinde PDF özetleme, çeviri gibi işlevler yer alıyor. Dijital deneyim tarafında ise yapay zeka ile müşteri analitiği ve müşteri kişiselleştirmesi gibi sınırlı alanlar barınıyor.
Yapay zeka ile rekabetin yoğunlaşması, Adobe’un da bu alana odaklanmasına yol açtı. Şirket mali ikinci çeyreklik dönemden itibaren yapay zeka entegrasyonunu devam ettirdi. Özellikle Firefly, Acrobat AI ve GenStudio gibi uygulamaların benimsenmesi, gibi konular takip ediliyor. Diğer yandan Figma satın alımının gerçekleşmemesi ve artan yapay zeka rekabeti, bazı soru işaretlerini beraberinde getiriyor.
Mali 2025 yılı ikinci çeyreğinde dijital medya segmenti, Adobe’un 4 milyar 345 milyon Dolar ile toplam gelirinin %73,98’ini oluşturarak gelire en büyük katkıyı veren segment olmaya devam etti. Bu durumu 881 milyon Dolar ile dijital deneyim ve 71 milyon Dolar ile yayıncılık & reklamcılık segmentleri takip etti.
Bu segmentler arasında dijital deneyim segmenti yıllık bazda %12,77 oranında ve dijital medya %11,18 oranında büyüme gösterirken, yayıncılık & reklamcılık segmenti %4 oranında gerileme kaydetti.
Şirketin gelirlerinin oluşmasında yıllık bazda tekrar eden abonelik gelirleri de izleniyor. Adobe yıllık bazdaki abone gelirini, müşterilerine sağladığı tüm abonelik hizmetlerinden gelecek on iki ay için elde edilecek ileriye dönük gelir tutarı olarak tanımlıyor. Şirket, mali 2025 yılı ikinci çeyreğinde 18 milyar 90 milyon Dolar abonelik gelir üretti ve bu veri yıllık bazda %11,3 oranında büyüme gösterdi.
Abonelik gelirleri Photoshop, Lightroom Premiere Pro ve After Effects gibi uygulamaları barındıran Creative Cloud ve Acrobat araçları içeren Document Cloud birimlerinden oluşuyor. Her iki birimde de yapay zeka uygulamaları yer alsa da Creative Cloud’un görsel ağırlıklı uygulamaları daha çok gelir üretiyor.
Adobe, her ne kadar son dönemdeki yapay zeka dönüşümüne entegre olsa da bu dönüşümü gerçekleştiren diğer uygulamaların rekabeti tırmandırması, net abone değişimini yavaşlattığı gözlemleniyor. Mali yılın ilk ve ikinci çeyreğinde de net abone artışı, geçen yılın aynı dönemine göre daha az bir artış gösteriyor.
Bu çerçevede oluşan toplam gelir, mali yılın ikinci çeyreğinde 5 milyar 873 milyon Dolara ulaşırken, yıllık bazda %10,6 oranında büyüme kaydetti. Brüt kar %11,1 oranında büyümeyle 5,2 milyar Dolar tutarında karşımıza çıktı. FAVÖK 2,3 milyar Dolara %10,4 oranında yıllık büyümeyle ulaştı. Faaliyet karı %11,9 oranında artışla, 2,1 milyar Dolar tutarında; net kar ise %7,7 yükselişle 1 milyar 689 milyon Dolar tutarında elde edildi.
Şirketin marjlarında yıllık bazda bakıldığında, sınırlı değişimden geçen fakat karışık bir görünüm hakim oldu. Brüt kar marjı %0,5 büyümeyle %89,14 oranında karşımıza çıkarken; FAVÖK marjı %0,2 oranında daralarak %39,47 oranında sonuçlandı. Faaliyet kar marjı %1,1 artış ile %35,91 oranına yükselirken; net kar marjı %2,8 soğumayla, %28,79 oranında gerçekleşti.
Burada diğer yapay zeka uygulamalarının giderek genişleyen uygulama alanı bulması ve bu etkinin hissedildiğinden bahsedilebilir.
Adobe’un karlılık oranlarında iyi güçlenen görünüm devam eden bir tablo çizdi. Öz sermaye karlılığı %52,7 oranında yıllık bazda büyüyerek %52,25 oranında elde edilirken, yatırılan sermaye karlılığı %42,9 oranında yükselişle, %34,44 oranında gerçekleşti. Aktif karlılığı ise %34,6 oranında büyüyerek, %23,64 oranında sonuçlandı.
Bu dönemde Adobe, işletme faaliyetlerinden 2 milyar 191 milyon Dolar nakit akışı sağladı. Bu tutarın 47 milyon Doları sermaye harcamalarına yönlendirilirken, serbest nakit akışı 2 milyar 144 milyon Dolar tutarında kaydedildi.
Yıllıklandırılmış veriler ile sermaye harcamalarını gelire oranladığımızda, Adobe %0,79 oranına sahipken, benzer şirketlerin medyan değeri %2,67 ile karşımıza çıkıyor. Bu durum Adobe’un benzerlerine göre, büyümeden ziyade mevcut faaliyetlerine odaklandığını gösterebilir.
Adobe, yazılım grubunda 148 milyar Dolarlık ile benzerleri arasında yedinci büyük piyasa değerine sahip şirket konumunda bulunuyor.
Adobe’un cari Fiyat / Kazanç çarpanı sektör medyanına göre %62 oranında daha düşük hesaplanıyor. Şirkete yönelik uzun vadeli beklentiler ise, medyan değerin %5 altında yer alıyor. Adobe’un beklenen F/K, PEG oranı ve Firma Değeri / FAVÖK çarpanları da medyan değerden daha düşük bir konumda bulunuyor.
Adobe’un yıllık FAVÖK marjı benzerlerine göre %21 oranında daha yüksek bir konumda yer alıyor. Şirketin yatırılan sermaye maliyeti (ROIC) de medyan değerin %139 oranında altında kalıyor. Bu değeri ağırlıklı ortalama sermaye maliyetine (WACC) böldüğümüzde elde ettiğimiz verimlilik oranı da 3,95 ile üçüncü en yüksek seviyede.
Buradan, Bloomberg tarafından hazırlanan Adobe’ın mali 2025 yılı üçüncü çeyreklik dönemine yönelik beklenti anketini ele aldığımızda;
Gelirin 5 milyar 909 milyon Dolar tutarında gerçekleşmesi öngörülüyor. Beklentiler en yüksekte 5,97 milyar Dolar ve en düşükte 5,87 milyar Dolar ile yer alıyor. Beklentiye paralel sonucun, geliri yıllık bazda %9,3 oranında artırması öngörülüyor.
Adobe’un gelir öngörüsü ise 5,875 – 5,925 milyar Dolar aralığında karşımıza çıkıyor.
FAVÖK’ün 2 milyar 893 milyon Dolar tutarında kaydedilmesi düşünülüyor. En yüksek beklenti 2,95 milyar Dolar ve en düşük beklenti 2,81 milyar Dolar ile yer alıyor. Piyasa beklentisinin karşılanması halinde, FAVÖK yıldan yıla %29 oranında artış yaşayabilir.
Net karın 2 milyar 203 milyon Dolar tutarında sonuçlanması bekleniyor. Beklentiler 2,24 milyar Dolar ile 2,18 milyar Dolar arasında yer buluyor. Beklentinin yakalandığı durumda, net karın yıllık %35 oranında yükselmesi düşünülüyor.
Hisse başı karın 5,118 Dolar tutarında gerçekleşmesi düşünülüyor. En yüksek beklenti 5,28 Dolar ve en düşük beklenti 5,14 Dolar ile yer alıyor.
Adobe Analizi
Adobe hisse fiyatını kısa vadede teknik açıdan değerlendirdiğimizde, 341,00 – 352,00 bölgesini izlemekteyiz. Hisse fiyatı ilgili bölgede hareket ettiği sürece, karar aşaması senaryosu izlenebilir.
Yükseliş eğiliminin hakim olabilmesi için 352,00 seviyesi üzerinde kalıcı hareketlere ihtiyaç duyulabilir. Bu durumda 361,00 ve 368,00 dirençleriyle karşılaşılabilir. Bu aşamada 361,00 seviyesinin tutumu, yukarı yönlü beklentinin devamlılığı açısından etkili olabilir.
Düşüş eğiliminin baskın hale gelebilmesi için 341,00 seviyesi altında günlük kapanışların yoğunlaşması gerekebilir. Bu durumda 332,00 ve 324,00 desteklerine yönelik fiyatlamalar izlenebilir. Bu esnada 332,00 seviyesinin göstereceği tepki, gerilemelerin sürebilmesi adına izlenebilir.