Lisanslı ve Geniş Yetkili Aracı Kurum - Lisans No: G-039 (398)

Meta: Sosyal Medyadan Yapay Zekaya Dönüşüm

25 Temmuz 2025 Kaan Kutsar- Kıdemli Analist FOREX

Sosyal medya devi Meta’nın 2025 yılı ikinci çeyreklik dönem finansal raporlarını 30 Temmuz günü sunması bekleniyor. Son dönemde ana faaliyet konusunun yanında şirket yapay zeka yatırımlarıyla da dikkatleri çekiyor.

Meta, yapay zekanın bir adım ötesi olan “süper zeka” kavramına ulaşmaya çalışırken, son dönemde gerçekleştirdiği transferlerle dikkatleri üzerine çekiyor. Şirket Google’un yapay zeka araştırmacılarından üç kişiyi transfer ettiğini duyurdu. Bunun yanında Apple’dan iki araştırmacı da benzer pozisyonlar için transfer edildi. Diğer yandan Meta Haziran ayında,  Scale AI'ya yaptığı 14,3 milyar dolarlık yatırımın bir parçası olarak, Alexandr Wang'a Meta'nın tüm yapay zeka operasyonlarının anahtarlarını teslim etti. Bu operasyonları yine Haziran ayında kurulan “Meta Superintelligence Labs” adı çatısına taşıdı.

Bu gelişmenin yanında Enbridge, Meta ile San Antonio yakınlardaki 600 MW’lık güneş enerji tesisi inşası için 900 milyon Dolarlık yatırım yapma kararını duyurdu. Clear Fork tesisinin 2027 yazında hizmete girmesi öngörülüyor. Bu tesisin, Meta’nın veri merkezine güç sağlaması bekleniyor. Ayrıca Zuckerberg, Prometheus adı verilen ilk çok GW’lık veri merkezinin 2026 yılında hizmete girmesinin beklendiğini, Hyperion adı verilen diğer veri merkezinin ise önümüzdeki yıllarda 5 GW’a kadar ölçeklenebileceğini belirtti.

Meta, 2 ana segmentte faaliyetlerini takip ediyor; aile uygulamaları (Facebook,Instagram,Whatsapp, Messenger vd.) ve Reality Labs. Şirketin ana faaliyet konusu olan reklamcılık gelirleri, aile uygulamaları üzerinde gerçekleştirilen gösterimle sağlanıyor. 2025 yılı ilk çeyreklik döneminde, aile uygulamalarının toplam gelir içindeki payı %99 oranında iken Reality Labs segmenti %0,97 oranında toplam gelirden pay alıyor.

Meta’nın reklam gelirlerinin oluşmasında, kullanıcı sayısı büyük önem arz ediyor. Zira reklamlar kullanıcılara yansıtılıyor. Şirketin 2025 yılı ilk çeyreklik sonuçlarına göre, günlük aktif kullanıcı sayısı 3 milyar 430 milyon kişiye ulaştı ve geçen yıla göre %5,86 oranında büyüme gösterdi. Kullanıcı başına ortalama gelir ise 12,36 Dolar seviyesinde oluşurken, yıllık bazda %10,36 oranında artış yaşandı. Her iki veri de son 6 çeyreklik dönem göz önüne alındığında, daha ılımlı büyüme oranlarına işaret ediyor.

Bu ılımlı büyüme oranının altında, şirketin ortalama reklam gösteriminin büyüme oranındaki yavaşlamanın etkisi hissedildiği söylenebilir. Ayrıca reklam başına ortalama fiyat değişimindeki artış oranı, geçtiğimiz yılki artış oranlarına göre daha sınırlı bir katkı veriyor.

Bu faaliyetler sonucunda Meta’nın toplam geliri 42 milyar 314 milyon Dolara ulaştı. Toplam gelir yıldan yıla %16,1 oranında büyüme kaydetti. Brüt kar 34,7 milyar Dolar ile %16,4 oranında arttı. FAVÖK %19,4 oranında yükselişle, 21,4 milyar Dolar tutarında elde edildi. Faaliyet karı 17,5 milyar Dolara, %24,8 büyümeyle yükseldi. Net kar ise %32,5 oranında büyümeyle, 16,6 milyar Dolar tutarında sonuçlandı.

Meta’nın marjlarındaki yıllık büyüme hızı görece sınırlansa da toparlanma eğilimi sürüyor. Brüt kar marjı %82,11 oranında gerçekleşirken, FAVÖK marjı %50,7 oranıyla yıllık %4,3 oranında büyüme gösteriyor. Faaliyet kar marjı %9,5 oranında yıllık bazda artışla, %41,49 oranında karşımıza çıkıyor. Net kar marjı ise %15,9 oranında büyüyerek, %39,33 oranında sonuçlanıyor.

Segment bazında faaliyet kar marjlarını ele aldığımızda ise şirketin ana faaliyet konusunun takip edildiği aile uygulamaları segmenti, toplam gelirdeki yüksek payın da vermiş olduğu etki ile Meta’yı bu alanda sırtlıyor. Aile uygulamaları yılın ilk çeyreğinde %52 oranında bir faaliyet kar marjı yaratırken, gelişme aşamasındaki Reality Labs %1000’in üzerinde bir negatif marja sahip. Ancak bu durum şirketin gelirinden oldukça sınırlı bir pay alması nedeniyle, şirketin ana marjını oldukça sınırlı bir oranda etkiliyor.

Meta’nın net karını öne çıkaran performansı, şirketin karlılık oranlarında da yükselişleri destekliyor. Öz sermaye karlılığı %39,83 oranında karşımıza çıkarken; yatırılan sermaye karlılığı %30,86 oranında bulunuyor. Aktif karlılığı ise %26,49 oranında elde ediliyor.

Şirket 2025 yılı ilk çeyreğinde işletme faaliyetlerinden 24 milyar 26 milyon Dolar nakit akışı sağladı. Bu akışın 12 milyar 941 milyon Doları ise sermaye harcamalarına yöneltildi. Buradan da görüldüğü üzere şirket yatırım harcamalarını ürettiği nakitten sağlama kapasitesi yüksek seviyede tutuyor.

Yıllıklandırılmış sermaye harcamalarını, yıllıklandırılmış gelire oranlamasıyla büyümeye odaklı bir şekilde hareket ettiğini söyleyebiliriz. Meta için bu oran son çeyreklik dönemde %25,7 iken benzerlerinin medyan değeri %3,5 oranında bulunuyor.

Meta, 1,7 trilyonluk piyasa değeri ile Alphabet’in arkasından interaktif medya ve eğlence sektöründe ikinci büyük piyasa değerine sahip şirket konumunda bulunuyor. Şirketin cari Fiyat / Kazanç çarpanı 27,60 seviyesiyle, medyan değerin %9 oranında altında kalıyor. Meta’ya yönelik uzun vadeli büyüme beklentisi medyan değere göre daha düşük seviyede karşımıza çıkarken, beklenen F / K çarpanı 20,74 ile medyan değeri sınırlı bir oranda aşıyor. PEG oranı 1,51 seviyesiyle, medyan değerden daha düşük bir konumda bulunuyor.

Meta’nın Firma Değeri / FAVÖK çarpanı 19,25 seviyesiyle medyan değerin oldukça sınırlı bir oranda altında kalıyor. Şirketin yıllıklandırılmış FAVÖK marjı %53,03 oranıyla, benzerleri arasında en yüksek seviyede bulunuyor. Meta’nın yatırılan sermaye karlılığı (ROIC) %30,86 oranıyla ikinci en yüksek karlılığa işaret ederken; bu değeri ağırlıklı ortalama sermaye maliyetine (WACC) oranladığımızda elde ettiğimiz verimlilik ölçütü, en yüksek dördüncü oranı gösteriyor.

Buradan hareketle Meta’ya yönelik, Bloomberg tarafından hazırlanan beklenti anketini ele aldığımızda;

Gelirin 44 milyar 797 milyon Dolar tutarında gerçekleşmesi öngörülüyor. Beklentiler en yüksekte 45,8 milyar Dolar ve en düşükte 43 milyar Dolar ile yer alıyor. Beklentiye paralel sonucun, geliri yıllık bazda %14,7 oranında artırması öngörülüyor.

Meta’nın gelir öngörüsü ise 42,5 – 45,5 milyar Dolar aralığında karşımıza çıkıyor.

FAVÖK’ün 21,69 milyar Dolar tutarında kaydedilmesi düşünülüyor. En yüksek beklenti 22,77 milyar Dolar ve en düşük beklenti 19,83 milyar Dolar ile yer alıyor. Piyasa beklentisinin karşılanması halinde, FAVÖK yıldan yıla %13,5 oranında artış yaşayabilir.

Net karın 19 milyar 915 milyon Dolar tutarında sonuçlanması bekleniyor. Beklentiler 20,974 milyar Dolar ile 19,176 milyar Dolar arasında yer buluyor. Beklentinin yakalandığı durumda, net karın yıllık %47,5 oranında yükselmesi düşünülüyor.

Hisse başı karın 7,61 Dolar ile gerçekleşmesi öngörülüyor. En yüksek beklenti 8,1 ve en düşük beklenti 6,99 Dolar seviyesinde bulunuyor.

Meta Analizi

Meta hisse fiyatını kısa vadede teknik açıdan değerlendirdiğimizde, 21 ve 55 EMA’nın destekledikleri 692,00 – 712,50 bölgesinde gerilemeleri sınırlandırdıkça, yükseliş isteği sürebilir. Bu isteğin devamında 721,50 ve 733,00 seviyelerine doğru hareket alanı oluşabilir.

Alternatif görünümde, düşüş isteğinin öne çıkabilmesi için, 692,00 – 712,50 bölgesi altında orta vadeli kalıcılığa ihtiyaç duyulabilir. Bu halde 680,00 ve 661,00 destekleriyle karşılaşılabilir.

GCM YATIRIM sizin için hazır! Yatırıma başlamaya hazır mısınız?
Yardıma mı ihtiyacınız var? Müşteri temsilcimize merhaba deyin!
Web sitemizi ziyaret eden kullanıcılara mümkün olan en iyi yatırım deneyimini sunabilmek için çerezler (cookieler) kullanmaktayız. Çerez politikalarımızın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.