Lisanslı ve Geniş Yetkili Aracı Kurum - Lisans No: G-039 (398)

MGROS: Net Kar Beklentinin Üzerinde, Yatırımlar Hız Kesmedi

08 Mayıs 2025 GCM Araştırma & Analiz- Araştırma & Analiz Borsa

MGROS, 2025 yılı 1.çeyreğinde piyasa medyan beklentisi  313,70 milyon TL kar açıklanması yönündeyken beklentinin oldukça üzerinde 981,1 milyon TL net kar açıkladı. Net kar piyasa beklentisinin %213 üzerinde gerçekleşirken geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla %43 azalışa işaret etti. Enflasyon muhasebesi uygulamasına bağlı olarak parasal kazançların halen güçlü kalmasının, her ne kadar geçen yıla göre azalsa da net kara katkı sağlamaya devam ettiği söylenebilir.

TMS 29 kapsamında enflasyon muhasebesi uygulanmış finansal tablolara göre, Migros’un 2025 yılının ilk çeyreğinde satış gelirleri, geçen yılın aynı dönemine kıyasla %8 artarak 78,4 milyar TL’ye yükseldi. Satışlardaki bu büyümede, tüm formatlarda birebir mağaza satışlarının artması, müşteri trafiğindeki yükseliş, yeni mağaza açılışları ve rekabetçi fiyatlandırma politikası etkili oldu. 1Ç25 itibarıyla, online satış kanallarının şirketin toplam satışları içindeki payı (tütün ve alkol ürünleri hariç) %21,1 seviyesine ulaştı.

Net kar marjı 1.çeyrekte %1,23 olurken, önceki çeyrekte 1,21% ve geçen yılın aynı çeyreğinde %2,37 olmuştu. Net kar marjındaki düşüşün, amortisman ve personel giderlerindeki artış ile, 1Ç25 döneminde 1Ç24’e kıyasla daha düşük gerçekleşen ortalama enflasyon nedeniyle varlıklardan elde edilen parasal kazancın azalmasından kaynaklandığı belirtildi. Ayrıca faaliyet giderleri üzerindeki baskının, 2025 yılının ikinci yarısında, hafiflemesi bekleniyor.

Brüt kar marjı 1.çeyrekte %24,25 olurken, önceki çeyrekte %24,58 ve geçen yılın aynı döneminde %20,23 olarak gerçekleşmişti.

FAVÖK 2025 yılı 1. çeyreğinde geçen yılın aynı çeyreğine göre %327 artışla 3,68 milyar TL olarak gerçekleşti. FAVÖK marjı ise 1. çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre 3,51 puan artışla %4,70 oldu. Bir önceki çeyrekte FAVÖK marjı %6,53 seviyesindeydi.

2025’in ilk çeyreğinde Migros, hem fiziksel mağazalarda hem de online kanallarda büyümeyi sürdürdü. Bu dönemde 56 yeni mağaza açan şirketin toplam mağaza sayısı 3.642’ye, online hizmet veren mağaza sayısı ise 1.452’ye yükseldi. İstanbul bölgesinde 11 mağazanın, binalardaki deprem riski nedeniyle kapatıldığı belirtildi. Yeni mağaza açılışları, dijitalleşme yatırımları, Ar-Ge, bilgi teknolojileri ve dağıtım altyapısına yönelik harcamalarla birlikte, TMS 29’a göre toplam yatırım tutarı 1.587 milyon TL oldu.

2025 beklentileri korundu;

Satış Büyümesi

2025 yılında TMS 29 enflasyon muhasebesine göre konsolide satış büyümesinin %8-10 aralığında olması beklenmektedir.

FAVÖK Marjı

TMS 29 etkisi dahil olmak üzere 2025 yılı konsolide FAVÖK marjı beklentisi yaklaşık %6,0 seviyesindedir.

Mağaza Açılış Hedefi

Migros, 2025 yılı boyunca yaklaşık 250 yeni mağaza açmayı planlamaktadır.

Yatırım Harcamaları

TMS 29 etkisi dahil, 2025 yılı yatırım harcamalarının satışlara oranının %2,5 - %3,0 aralığında gerçekleşmesi öngörülmektedir.

Şirket, enerji tüketiminin önemli bir kısmını güneş enerjisi santrallerinden sağlamak amacıyla yeşil yatırımlarına devam etmektedir. Şu anda enerji tüketiminin %10'unu kendi güneş enerjisi santrallerinden üretiyor. 2026 sonuna kadar, toplam enerji tüketiminin yaklaşık üçte birinin güneş enerjisi santrallerinden karşılanması bekleniyor. Kırşehir Güneş Enerjisi Santrali’nin 2025 Mart ayında devreye girmesi ve 4 yıllık geri ödeme süresiyle katkı sağlaması planlanıyor. Bu yatırımlar, şirketi değişken enerji maliyetlerine karşı daha dayanıklı hale getirmeyi hedefliyor.

Hisse 16,18x F/K ve 1,42x PD/DD piyasa çarpanları ile işlem görmektedir. Ticaret sektör ortalamaları F/K için 16,03x ve PD/DD için 2,21x seviyelerinde bulunuyor. Şirketin net parasal kazançlarının beklentinin üzerinde dönem net karı açıklamasına katkı sağladığı görülse de yüksek faiz sebebiyle esas faaliyetlerden zarar yazması hisse üzerinde sınırlı pozitif bir etki yaratabilir.

GCM YATIRIM sizin için hazır! Yatırıma başlamaya hazır mısınız?
Yardıma mı ihtiyacınız var? Müşteri temsilcimize merhaba deyin!
Web sitemizi ziyaret eden kullanıcılara mümkün olan en iyi yatırım deneyimini sunabilmek için çerezler (cookieler) kullanmaktayız. Çerez politikalarımızın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.