Nisan 2025 Otomotiv Satışları
Kaynak: ODMD
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre; Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2025 yılı Ocak-Nisan döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %2,7 oranında artarak 381.636 adet olarak gerçekleşti. Otomobil satışları, 2025 yılı Ocak-Nisan döneminde geçen yıla göre %4,9 oranında artarak 309.204 adet, hafif ticari araç pazarı ise %5,4 azalarak 72.432 adet oldu.
→ 2025 yılı Nisan ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2024 yılı Nisan ayına göre %38,8 artarak 105.352 adet oldu. 2025 Nisan ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %39,0 artarak 85.411 adet olurken, hafif ticari araç pazarı %37,8 artarak 19.941 adet oldu.
→ Otomobil pazarı segmentlere göre; Pazarın %81,5’ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 171.562 adetle %55,5 pay, B segmenti otomobiller 79.242 adetle %25,6 pay aldı.
Açıklanan verilere göre 2025 yılı Nisan ayında toplam satışlarda ilk 5’de yer alan markalar;
1- RENAULT → 9.702
2- FIAT→ 9.256
3- FORD→ 8.065
4- VOLKSWAGEN → 8.044
5- PEUGEOT → 7.626
Nisan ayı satış rakamlarına bakıldığında Renault'un 9.702 adetlik satışla liderliğini koruduğu, Fiat’ın ise 9.256 adet satışla listenin 2.sırasına yerleştiği görülüyor. Toyota’nın ise Nisan ayında listenin ilk 5’inden çıkarak yerine 8.044 adet satışla Volkswagen’in yerleştiği dikkat çekiyor.
Teknik Bakış; Mayıs 2024’te 840 dolar seviyesine yükselerek tarihi zirve seviyesini yukarı taşıyan sektörde zirveye ulaşılmasının ardından uzun süredir baskı yaşandığı görülmektedir. Son süreçte takip ettiğimiz 530 dolar seviyesinin altında Nisan ayı kapanışı gerçekleşmesiyle beraber sektörün karar aşamasında olduğu dikkat çekiyor. Yükseliş trendinin bozulup bozulmadığını görebilmek açısından 120 aylık ortalama (465 dolar) bölgesinde verilecek reaksiyon dikkatle takip edilmelidir. Bu sebeple Mayıs ayı performansının sektör görünümünün şekillenmesi açısından önemli olduğu söylenebilir.
Özetle, otomotiv satışlarında Mart ayının ardından Nisan ayında da rekor seviyeye ulaşıldı. Bu güçlü performansın arkasında, bayilerin düzenlediği cazip kampanyalarla stokların hızla eritilmesi, yeni model araçların piyasaya girmesi, özellikle elektrikli ve hibrit araçlara artan ilgi, SUV segmentinin yüksek talep görmesi ve tedarik zincirindeki iyileşmelerin olduğu söylenebilir. Orta ve uzun vadede sektörün büyüme potansiyelinin devam ettiği görülmektedir.