Spotify’da Üçüncü Çeyrek: Abone ve Karlılık Güçlenişi
Çevrimiçi müzik yayınları ve sunduğu podcastler ile dijital bir yayın sunan Spotify, 2024 yılına ait üçüncü çeyreklik finansal sonuçlarını 12 Kasım günü sunması bekleniyor. Yirmiden fazla ülkede faaliyet gösteren Lüksemburg merkezli şirketin nasıl bir performans sergileyeceği takip edilecek.
Spotify’ın gelir yaratmasında sahip olduğu kullanıcılar en önemli metriklerden birisi olarak izleniyor. Zira şirket hem ücretli (Premium) hem de reklam gösterimiyle faaliyetlerinden gelir yaratmaya çalışıyor. Kullanıcıların büyük bir kısmını reklam destekli üyeler oluşturuyor. Bu durumu ve ikinci çeyrekteki finansal sonuçları özetlemek istersek;
Spotify bu iki üye grubundan ikinci çeyreğin sonu itibariyle toplam 639 milyon kişiye hizmet sunuyor. Bu üyelerin 393 milyonunu reklam destekli üyeler oluştururken, geriye kalan 246 milyon kişi Premium üyeleri kapsıyor. Yılın ilk çeyreğinden ikinci çeyreğine geçerken, şirket toplamda 12 milyon adet yeni kullanıcıyı bünyesine katmayı başarmıştı. Burada en büyük artış grubunu Premium üyelerden gelmişti.
Reklam destekli üyeler arasından 380 milyon kişi, platformu aylık olarak aktif kullanırken, Premium üyelerin tamamı platformu aylık olarak kullanmaya devam ediyor.
Spotify bu üyelerden gelir yaratma konusunda Premium üyelerin büyük ölçüde desteğini alıyor. Premium üyeler 3 milyar 351 milyon Euroluk katkı ile 3 milyar 807 milyon Eurolık şirketin toplam gelirinin yaklaşık %88’ini oluşturdu. Aynı zamanda Premium üyelerden elde edilen gelirin büyüme oranı (%21), reklam destekli üyelerden elde edilen gelire (%13) göre daha hızlı seyretti. Bu durum Spotify’ın toplam gelirinin yıllık bazda %19,8 oranında artış göstermesiyle sonuçlandı.
Bunun yanında Premium üyelerden elde edilen brüt kar 1,051 milyar Euro ile %31 oranında bir marj sundu. Reklam destekli üyelerin bu konudaki katkısı 61 milyon Euro ile %13 oranında bir marja işaret etti. Bunun sonucunda şirketin toplam brüt karı 1,112 milyar Euro olurken, brüt kar yıllık bazda %45 oranında büyüme gösterdi. Brüt kar marjı da %29 oranında kaydedildi.
Faaliyet karı 280 milyon Euro ile kaydedilirken, geçtiğimiz yıl aynı dönemde zararla sonuçlanmıştı. Bu durum yıldan yıla bakıldığında önemli oranda toparlanmaya işaret etti. Aynı zamanda çeyreklik bazda da benzer ancak daha düşük bir oranda artış söz konusu oldu. Faaliyet kar marjı da %7,35 ile son 5 çeyreğin üzerinde gerçekleşti.
Spotify’ın net karı 285 milyon Euro tutarında sonuçlanırken, geçen yılki zarar üreten performansı tersine çevirdi. Net kar marjı da %7,5’a yaklaşarak son 5 çeyreklik performansın en yüksek oranına işaret etti.
Şirkete yönelik üçüncü çeyreklik dönemde sunulması beklenen performansı işe aşağıdaki gibi özetleyebiliriz.
Şirketin toplam gelirinin 4,028 milyar Euro olması bekleniyor. En yüksek beklenti 4,169 milyar Euro, en düşük beklenti ise 3,973 milyar Euro ile yer alıyor. Beklentiye paralel sonuçların oluşması halinde gelirin yıllık bazda %20 oranında artış göstermesi bekleniyor.
Şirketin brüt karının 1,217 milyar Euro’ya ulaşması öngörülüyor. Piyasa beklentisinin karşılanması halinde brüt kar %37 oranında büyüme gösterebilir ve brüt kar marjı %30 oranına yükselebilir.
Faaliyet karının ise 394 milyon Euro tutarında sonuçlanması düşünülüyor. Bu durum aynı zamanda Faaliyet karının yıllık bazda önemli oranda artabileceğine ve Faaliyet kar marjının %9’un üzerine taşınabileceğine işaret ediyor.
Net karın 349 milyon Euro ile sonuçlanması bekleniyor. En yüksek beklenti 442 milyon Euro iken en düşük beklenti 257 milyon Euro düzeyinde bulunuyor. Piyasa beklentilerine paralel sonuçlar, net kar marjının %8’in üzerine çıkmasını öngörüyor.
Bu sonuçlarla şirketin hisse başı karının 1,67 Euro olması düşünülüyor. En yüksek beklenti 2,12 Euro iken en düşük beklenti 1,19 Euro düzeyinde bulunuyor.
Spotify Analizi
Spotify hisse fiyatını kısa vadede teknik açıdan değerlendirdiğimizde, 21 ve 55 periyotluk üstel harkeetli ortalamaların desteklediği 382,00 – 388,00 bölgesini takip etmekteyiz. Hisse fiyatı ilgili bölge üzerinde seyrettikçe, yükseliş isteği devam edebilir. Yukarı yönde hareketlerin görülmesi durumunda 405,00 ve 415,00 dirençleri ile karşılaşılabilir.
Alternatif durumda, gerilemelerin baskı hale gelebilmesi için, 382,00 – 388,00 bölgesi altında kalıcı fiyatlamaları görmek gerekebilir. Bu halde 375,50 ve 365,00 destekleri gündeme gelebilir.