Turkcell (TCELL) 2024 1. Çeyrek Bilanço Analizi
Turkcell (TCELL) 1Ç24 Enflasyon Muhasebesi sonuçlarını açıkladı. Yılın ilk 3 ayında şirket 2,635 mn TL net kâr açıkladı. Net kâr geçen yıl aynı döneme göre 1,078% büyüdü. Bu dönemde şirket 29,475 mn TL satış geliri elde ederken satış gelirleri yıllık 10.81% artış gösterdi. FAVÖK 13,688 milyon TL olurken yıllık bazda 20% arttı. Finansman giderleri %116 artmasına rağmen, net kardaki artışta satış gelirlerindeki reel büyüme, brüt kar marjının yükselmesi, yatırım faaliyet gelirleri ve parasal kar etkili oldu.
Yılın ilk 3 ayında şirket 22.54% brüt kâr marjı ile çalıştı. Geçen yıl aynı dönemde 19.78% olmuştu. Favök marjı 46.44% seviyesinde olurken, geçen yıl 42.88% olmuştu. Net kâr marjı 8.94% oldu. Geçen yıl aynı dönemde -1.01% olmuştu.
Özsermaye kârlılığı %11 olurken, 2023 yılı sonunda %9 seviyesinde oluşmuştu.
İhracat oranı 2.77% seviyesinde gerçekleşti. 2023 yılının tamamında ihracat oranı 3.00% olmuştu.
Bu dönemin sonunda şirketin 38,993 mn TL net borcu bulunuyor. 2023 yılının sonunda şirketin 29,037 mn TL borcu bulunuyordu. Net borç / FAVÖK oranı yıllık bazda 0.79x seviyesinde bulunuyor. Net borç Favök oranında hafif artış var ancak önemli bir sorun değil. Cari oran 1.78x ve likidite oranı ise 1.38x seviyelerinde. Sektör ortalaması cari oran için 1.63x ve likidite oranı için 1.28x seviyesinde bulunuyor.
Şirketin borç kaynak oranı 49.18% seviyesinde. 2023 sonunda %51 seviyesindeydi. Kaldıraç oldukça makul.
Şirketin nakit değerleri 2023 yılsonuna göre 8,728 milyon TL azalarak 48,778 milyon TL oldu. İşletme faaliyetlerinden 7405 milyon TL nakit girişi sağlandı. Yatırım faaliyetlerinden 13,573 milyon TL nakit çıkışı olurken, finansman faaliyetlerinden 4,999 milyon TL nakit girişi sağlandı. Bu dönemde Turkcell’in serbest nakit akışı 780 milyon TL oldu. Şirket 2023 yılını 18 milyon TL serbest nakit akışı ile tamamlamıştı.
Finansman giderlerinin net satışlara oranı 23.46% olurken, geçen yıl aynı dönemde 12.05% olmuştu.
Nakit döndürme süresi bu dönemin sonunda -2.03 gün olarak gerçekleşti. Sektör ortalaması ise -5.20 gün seviyesinde bulunuyor.
Turkcell 1Ç24 döneminde abone sayısını yıllık %2.6 artırarak 42.8 milyon kişiye yükseltti. Mobil abone kayıp oranı %1.7’den %1.5’e düşerken, ARPU değerleri tüm segmentlerde %11 ile %19 arasında artış gösterdi. Mabil ARPU büyümesi yıllık %17.1 oldu.
Digital segmentlerde gelir büyümesi hızlı şekilde devam etti.
Bununla birlikte TCELL Enflasyon Muhasebesi uygulanmış 2024 hedeflerinde Gelir büyümesi beklentisini yüksek tek haneli büyümeden, düşük çift haneli büyümeye yukarı revize etti. %42 FAVÖK Marjını ve %23 yatırım oranını korudu.
Şirket son kapanışa göre 236,113 mn TL firma değerinde bulunuyor. Son duruma göre 12.75x F/K (sektör 12.24x), 4.79x FD/FAVÖK (sektör 5.01x) ve 1.37x PD/DD (sektör1.41x) piyasa çarpanlarıyla işlem görüyor. Açıklanan sonuçları pozitif değerlendiriyoruz. Gelir büyümesinin yukarı revize edilmesi, karlılığın artması TCELL’i pozitif etkileyecektir. Hissede finansal sonuçların pozitif etki yaratmasını bekleriz.