Lisanslı ve Geniş Yetkili Aracı Kurum - Lisans No: G-039 (398)

Dijital Reklam Sektörü, Meta’yı Baskılıyor

31 Ocak 2023 Kaan Kutsar- Kıdemli Analist FOREX

Sosyal medya devlerinden Meta’nın finansal raporlarını, 1 Şubat 2023 günü piyasa kapanışından sonra sunması bekleniyor. Facebook'un ana şirketi Meta, 11,000'den fazla kişiyi işten çıkardığı, metaverse’ün henüz istenilen düzeyde olmadığı, piyasa değerinin düştüğü ve dijital reklamcılık sektörünün gerilediği bir ortamda bilançolarını sunacak.

Küresel ekonomide enflasyon ile mücadele etmek için faiz oranlarının artırıldığı ortamda, Meta’nın gelirlerinin baskılanması bekleniyor. Sadece makroekonomik görünümün değil, Meta'nın hem TikTok’un artırdığı rekabet ortamından hem de bazı kısıtlamalardan olumsuz etkilenmesi düşünülüyor. Apple'ın iOS platformunda gerçekleştirdiği değişiklikler, Meta’nın reklam hedeflemelerini sınırlandırarak büyümesini baskılayabilme potansiyeli bulunduruyor.

Meta’nın 2022'nin üçüncü çeyreğinde toplam gelirlerin %98,3'ünü oluşturan reklam gelirleri, yıllık %3,7 düşüşle 27,24 milyar dolara geriledi. Düşen gelir eğiliminin dördüncü çeyrekte de devam etme potansiyeli bulunuyor.

Meta, reklam gelirlerini ölçerken küresel çaptaki aktif kullanıcı sayılarını göz önüne alıyor. Şirketin kullandığı ölçümde; son 30 gün içinde ve en az bir kere Meta’nın uygulamalarından birini kullanan kişileri, şirket aylık aktif kullanıcı olarak tanımlıyor. 2022 yılı üçüncü çeyreğinde aylık aktif kullanıcı sayısı bir önceki çeyreğe göre %1,64 artarak, 3,71 milyar kişiye ulaştı. 2022 ikinci çeyreğinde aylık aktif kullanıcı sayısı 3,65 olmuştu. Ancak dijital reklamcılık sektörünün gerilemesi nedeniyle, bu kullanıcılara düşen gelir ise gerileme kaydetti.

2022 üçüncü çeyreğinde, aylık aktif kullanıcı başına düşen gelir, bir önceki çeyreğe göre %4,80 düşüşle 7,53 dolar düzeyinde gerçekleşti. Meta’nın aylık aktif kullanıcı başına düşen geliri, 2022 ikinci çeyreğinde 7,91 dolar düzeyinde bulunuyordu.

Oluşan makroekonomik çerçevenin, salgın ile hızlanan ve salgın sonrasında yavaşlayan dijital reklamcılık sektörünün Meta bilançosunu ne yönde etki edeceği, ilerleyen bilanço dönemlerinde de yakından izlenecek. 2022 yılı dördüncü çeyreğine ilişkin beklentiler ise aşağıdaki gibi yer alıyor.

Hisse Başı Kar

Şirket hisse başı karının ilgili dönemde 3,07 Dolar olması bekleniyor. En yüksek tahmin 4,53 Dolar kar, en düşük tahmin 2,04 Dolar kar olarak karşımıza çıkıyor.

Gelir

Şirket gelirinin ilgili dönemde 31,649 milyar Dolar olması bekleniyor. En yüksek tahmin 35,346 milyar Dolar, en düşük tahmin 30,008 milyar Dolar olarak karşımıza çıkıyor.

Net Kar

Şirket net karının ilgili dönemde 6,421 milyar Dolar olması bekleniyor. En yüksek tahmin 9,595 milyar Dolar kar, en düşük tahmin 3,985 milyar Dolar kar olarak karşımıza çıkıyor.

Meta Analizi

Meta hisse fiyatını kısa vadede teknik olarak değerlendirdiğimizde, 34 periyotluk Envelopes’un desteklediği 138,00 – 141,00 bölgesini takip etmekteyiz. Hisse fiyatı 138,00 – 141,00 bölgesi üzerinde hareket etmeyi sürdürdükçe, beklentimiz pozitif yöndedir. Yukarı yönlü hareketlerin devam etmesi durumunda 149,00 ve 154,00 seviyeleri gündeme gelebilir. Bu aşamada 149,00 seviyesinin tutumu, yükseliş beklentisinin devamlılığı açısından etkili olabilir.

Alternatif durumda, negatif yönlü beklentinin ön planda olabilmesi için, 138,00 – 141,00 bölgesi altında kalıcılığa ihtiyaç duyulabilir. 138,00 seviyesi altında gerçekleşebilecek düşüşlerde 135,50 – 133,00 ve 128,00 seviyeleri ile karşılaşılabilir. Bu esnada 89 periyotluk üstel hareketli ortalamanın (129,20) desteklediği 128,00 seviyesi, düşüş isteğini sınırlandıran bir görünüm çizebilir.

 

GCM YATIRIM sizin için hazır! Yatırıma başlamaya hazır mısınız?
Yardıma mı ihtiyacınız var? Müşteri temsilcimize merhaba deyin!
Web sitemizi ziyaret eden kullanıcılara mümkün olan en iyi yatırım deneyimini sunabilmek için çerezler (cookieler) kullanmaktayız. Çerez politikalarımızın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.