Temmuz 2025 – Otomotiv Satışları
Kaynak: ODMD
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre; Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2025 yılı Ocak-Temmuz döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %6,5 oranında artarak 715.695 adet olarak gerçekleşti. Otomobil satışları, 2025 yılı Ocak-Temmuz döneminde geçen yıla göre %6,7 oranında artarak 572.198 adet, hafif ticari araç pazarı ise %5,8 artarak 143.497 adet oldu.
→ 2025 yılı Temmuz ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2024 yılı Temmuz ayına göre %14,55 artarak 107.718 adet oldu. 2025 Temmuz ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %14,71 artarak 84.195 adet olurken, hafif ticari araç pazarı %13,96 artarak 23.523 adet oldu.
→ Pazarın %81,5’ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 318.343 adetle %55,6 pay, B segmenti otomobiller 145.595 adetle %25,4 pay aldı.
Açıklanan verilere göre 2025 yılı Temmuz ayında toplam satışlarda ilk 5’de yer alan markalar;
1- RENAULT → 11.044
2- FIAT→ 10.207
3- FORD→ 9.646
4- VOLKSWAGEN → 8.026
5- TOYOTA→ 7.183
Teknik Bakış; Son süreçte 120 aylık ortalamanın da geçtiği 465 dolar seviyesinden destek alarak
toparlanma çabası sergileyen sektörde, Ağustos ayıyla beraber yukarı yönlü
fiyatlamanın ivme kazanmasıyla trendin üzerine geçtiği görülmektedir. Trend
dönüşümünden söz edebilmek için ay boyunca gerçekleşecek fiyat hareketleri yakından
takip edilmelidir. Yukarı yönlü hareketin devam etmesi halinde, ilk olarak 590
dolar seviyesine doğru fiyat hareketleri gündemi meşgul edebilir. Olası kar realizasyonlarında ya da satış baskısının artması halinde 530 dolar seviyesi ara destek olarak izlenmelidir. Bu seviyenin altında
gerçekleşebilecek kapanışlar, fiyatların yeniden 120 aylık ortalamanın da geçtiği 465 dolar desteğine doğru geri çekilme riskini artırabilir.
Özetle, Yılın ikinci yarısına girmişken enflasyondaki devam eden gevşeme ve TCMB’nin faiz indirimine devam edeceği beklentisi, otomotiv sektöründe pozitif bir hava yaratabilir. Kampanyaların da etkisiyle satışların pozitif etkisi hissedilmeye devam edebilir. Tüm bu gelişmeler ışığında, otomotiv sektörünün 2025’in ikinci yarısında da büyümesini sürdüreceği öngörülüyor. Gerek iç talepteki toparlanma gerekse marka bazlı stratejik adımlar, sektörün dinamik kalmasını destekliyor. Kısacası, pazardaki hareketlilik önümüzdeki aylarda da hız kesmeden devam edebilir.