Lisanslı ve Geniş Yetkili Aracı Kurum - Lisans No: G-039 (398)

Google: Yapay Zeka, Tehdit mi Katalizör mü?

21 Temmuz 2025 Kaan Kutsar- Kıdemli Analist FOREX

Teknoloji sektörünün önemli oyuncularından Google’un çatı şirketi olan Alphabet’in 2025 yılı ikinci çeyreklik döneme ait finansal sonuçlarını 23 Temmuz’da açıklaması bekleniyor.

Alphabet, ana faaliyet konusu olarak reklamcılık faaliyetlerini sürdürürken diğer yandan da yapay zeka uygulamaları konusunda ilerlemeye çalışıyor. Şirket, arama motoru hizmetleri, bulut çözümleri, reklam teknolojileri, otonom araçlar gibi farklı alanlarda faaliyet göstermeyi sürdürüyor.

Şirket, 4 ayrı segmentte faaliyetlerini takip ediyor. Google Hizmetleri; abonelikler, platformlar ve cihazları kapsarken, Google Cloud veri depolamadan, bilgi işlem, yapay zeka ve makine öğrenimine kadar çeşitli hizmetler sunuyor. Google Hizmetleri; Google Search (arama), haritalar, çeviri, YouTube, Google Play, GMail gibi şirketin önemli uygulamaların bulunduğu uygulamaları barındırarak dikkatleri topluyor.

Google Cloud’un yapay zeka odaklı çözümleri, şirket için rekabeti artıran segment olarak öne çıkmaktadır. Google iştiraki Waymo’nun otonom sürüş teknolojisi ve Gemini gibi yapay zeka uygulamaları, Alphabet’in inovasyon gücünü destekliyor. Ancak yapay zeka uygulamaları şirketin arama motoru gelirleri açısından rekabeti artırmayı sürdürüyor.

Alphabet, gelirlerinin büyük kısmını Google Hizmetleri oluşturmaya devam ediyor. Şirketin son çeyreklik finansal sonuçlarına göre, 77 milyar Doları aşan geliriyle bu segment, toplam gelirin %85’inden fazlasını temsil ediyor. Google Hizmetleri içerisinde, şirketin ana faaliyet konusunu da oluşturan reklam gelirleri 66 milyar Dolar iken, bu kısmın içinde Google Search arama motoru geliri 50,7 milyar Dolar gelir oluşturuyor. Şirket, yapay zeka uygulamalarının etkisiyle bu alanda artan bir rekabet ile karşı karşıya.

Google Cloud ise 12 milyar Dolar ile %13’ün üzerinde bir bölümü oluştururken, diğer ve riskten korunma kazançları oldukça sınırlı etkiye sahip.

Bu faaliyetlerin sonucunda aynı dönemde, toplam gelir 90 milyar 234 milyon Dolara ulaştı. Yıldan yıla değişim %12 oranında karşımıza çıktı. Brüt kar %14,7 artışla 53,8 milyar Dolar tutarında elde edildi. FAVÖK %16,9 yükselirken, 35,8 milyar Dolar tutarında kaydedildi. Faaliyet karı 30,6 milyar Dolara, yıllık %16,9 oranında yükselerek ulaştı. Net kar ise %17,4 artarak, 26,7 milyar Dolar ile sonuçlandı.

2025 yılı ilk çeyreğinde şirketin marjlarındaki yükseliş devam etti. Brüt kar marjı %59,7 oranında ve FAVÖK marjı %39,7 oranında karşımıza çıktı. Faaliyet kar marjı %7,2 artarak %33,92 oranına ulaşırken, net kar marjı %30,3 oranında değişimle %38,28 oranında elde edildi.

Alphabet’in karlılık oranındaki yükseliş seyrinin de korunduğu bir çeyreklik görünüm öne çıkmıştı. Öz sermaye karlılığı yıllık %16,9 artışla %34,79 oranına ve yatırılan sermaye karlılığı %7,4 yükselişle, %28,79 oranında elde edildi. Aktif karlılığı ise %18,5 yıldan yıla değişim gösterirken, %25,15 oranında karşımıza çıktı.

Alphabet, işletme faaliyetlerinden 36,1 milyar Dolar nakit akışı sağlarken, bunun 17 milyar 197 milyon Dolarını sermaye harcamalarına yöneltti. Şirketin yıllıklandırılmış sermaye harcamalarını yıllıklandırılmış gelire oranladığımızda (%16), bulunduğu sektöre göre (%3,5) büyümeye odaklı bir yapıda olduğu söylenebilir.

Alphabet, bulunduğu interaktif ve medya sektöründe, 2 Trilyon Doları aşan değeriyle en yüksek piyasa değerine sahip konumuyla dikkatleri topluyor. Şirketin cari Fiyat / Kazanç çarpanı, benzerlerinin medyan değerinden %25 oranında aşağıda konumlanıyor. Alphabet’e yönelik uzun vadeli büyüme beklentisi %13,16 oranı ile medyan değerin %17 oranında altında yer alıyor. Şirketin beklenen F/K çarpanı %17,9 oranı ile medyan değerden daha düşük seviyede bulunuyor. PEG oranı ve Firma Değeri / FAVÖK çarpanı benzer şekilde daha düşük hesaplanıyor.

Şirketin yıllık FAVÖK marjı %37,43 ile benzerlerinden daha yüksek bir orana işaret ediyor. Bu durum verimliliğin ve piyasa gücünün benzerlerinden daha güçlü olduğunu gösterebilir. Diğer yandan yatırılan sermaye karlılığını (ROIC), ağırlıklı ortalama sermaye maliyetine (WACC) oranladığımızda elde edeceğimiz verimlilik ölçütü de benzer duruma işaret ediyor.

Buradan hareketle, Alphabet’in ikinci çeyrekte sunacağı finansallara yönelik Bloomberg beklenti anketini ele aldığımızda;

Gelirin 79 milyar 652 milyon Dolar tutarında elde edilmesi öngörülüyor. En yüksek beklenti 81 milyar 20 milyon Dolar ve en düşük beklenti 78 milyar 111 milyon Dolar ile yer alıyor. Beklentinin karşılanması halinde, gelirin yıllık bazda %6 oranında gerilemesi düşünülüyor.

FAVÖK’ün 41,8 milyar Dolar tutarında gerçekleşmesi bekleniyor. Beklentiler en yüksekte 44,4 milyar Dolar ve en düşükte 35,8 milyar Dolar ile karşımıza çıkıyor. Piyasa beklentinin yakalandığı durumda, FAVÖK’ün yıldan yıla %29,3 oranında artış göstermesi düşünülüyor.

Net karın 29,3 milyar Dolar ile sonuçlanması öngörülüyor. En yüksek beklenti 32,7 milyar Dolar ve en düşük beklenti 26,2 milyar Dolar ile yer buluyor. Beklentinin gerçekleşmesi halinde, net karın yıllık %20,8 oranında artması bekleniyor.

Hisse başı karın 2,41 Dolar tutarında gerçekleşmesi düşünülüyor. En yüksek beklenti 2,68 ve en düşük beklenti 2,09 Dolar ile karşımıza çıkıyor.

Alphabet (GOOG) Analizi

Alphabet (GOOG) hisse fiyatını kısa vadede teknik açıdan değerlendirdiğimizde, 21 periyotluk üstel hareketli ortalamanın desteklediği 179,50 – 182,00 bölgesini takip etmekteyiz. Hisse fiyatı ilgili bölge üzerinde oluştuğu sürece, yukarı yönlü görünüm sürebilir. Bu yönde fiyatlamaların devam etmesi halinde 187,00 ve 189,25 dirençleriyle karşılaşılabilir.

Alternatif durumda, aşağı yönlü beklentinin baskın hale gelebilmesi için, izlediğimiz bölgenin alt bandı olan 179,50 altında 4 saatlik kapanışların alınması gerekebilir. Bu durumda 178,00 ve 175,25 destekleri gündeme gelebilir.

GCM YATIRIM sizin için hazır! Yatırıma başlamaya hazır mısınız?
Yardıma mı ihtiyacınız var? Müşteri temsilcimize merhaba deyin!
Web sitemizi ziyaret eden kullanıcılara mümkün olan en iyi yatırım deneyimini sunabilmek için çerezler (cookieler) kullanmaktayız. Çerez politikalarımızın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.