Adobe: Yapay Zeka Trendinde Görsel Dönüşüm
Çeşitli araçlarla yazılım sektöründe faaliyet gösteren Adobe’un, mali 2025 yılının ikinci çeyreklik dönemine ait finansallarını 12 Haziran günü sunması bekleniyor. Görsel ve basılı yayın uygulamalarıyla faaliyetlerini yürüten şirket, son dönemde yapay zeka uygulamalarını entegre etmesi nedeniyle önemli değişimden geçiyor.
Şirket CEO’su, Adobe’un yapay zeka ivmesinden yararlanmak için iyi bir konumda bulunduğunu belirtirken, CFO bu ivmeden önemli katkılar aldıklarını belirtiyor. CFO Dan Durn, yapay zekanın entegre edilmesi sonrasında mali ilk çeyreklik dönemde rekor bir gelir yaratılmasına yardımcı olduğu belirtmişti. Şirket Acrobat, Photoshop ve Adobe Document Cloud gibi uygulamalarıyla, pazarlamadan içerik üretimine kadar geniş bir alana hitap etmeye devam ediyor.
Adobe faaliyetlerini; dijital medya, dijital deneyim ile yayıncılık ve reklamcılık segmentlerinde sürdürüyor.
Bu segmentler arasında toplam gelire en büyük katkıyı dijital medya sağlarken, ikinci en büyük katıyı dijital deneyim segmenti veriyor. Mali dönem olarak 2025 yılı ilk çeyreğinde, 4 milyar 227 milyon Dolar ile dijital medya segmenti toplam gelirin %74’ünü oluşturdu. Dijital deneyim ise 1,4 milyar Dolar ile %24,7’lik pay aldı. Geriye kalan kısım ise yayıncılık ve reklamcılık segmentinden elde edildi.
En yüksek katkıyı veren dijital medya segmenti aynı zamanda bu 3 segment arasında en yüksek yıllık büyüme oranını gösterdi.
Adobe uygulamaları üzerinden yıllık tekrarlayan gelir, diğer bir manada abonelik geliri de elde ediyor. Mali dönem 2025 yılı ilk çeyreğindeki sonuçlara göre, şirket müşterilerine sağladığı tüm abonelik hizmetlerinden önümüzdeki on iki ay içinde ileriye yönelik olarak 17,6 milyar Dolar gelir elde etmesi belirtiliyor. Bu abonelik gelirlerinin özellikle “Creative Cloud” bölümünde ağırlık kazandığı söylenebilir.
Adobe’un tüm bu faaliyetleri sonucunda oluşan geliri, Şubat ayı sonuyla biten mali 2025 yılı ilk çeyreğinde 5 milyar 714 milyon Dolara ulaştı. Gelir yıldan yıla %10,3 oranında büyüme gösterdi. Brüt kar 5 milyar 092 milyon Dolar ile yıllık %10,9 oranında artış yaşadı. FAVÖK 2,38 milyar Dolara yükselirken, yükseliş %11,9 oranında kaydedildi. Faaliyet karı 2,16 milyar Dolara %13 oranında artışla ulaştı. Net kar ise 1,8 milyar Dolar tutarında sonuçlanırken, yıldan yıla %18,4 oranında büyüme gösterdi.
Adobe’un yazlım sektöründe faaliyet göstermesi sonucunda brüt kar marjı yüksek oranda seyretmeye devam ettiği bir dönem söz konusu oldu. Mali dönem 2025 yılı ilk çeyreğinde brüt kar marjı %89,11 oranında kaydedilirken, yıllık %0,6 oranında artış yaşadı. FAVÖK marjı %41,65 oranına yükselirken, yıllık %92,9 oranında artış gerçekleşti. Faaliyet kar marjı %116,3 oranında yükselişle, %37,85 oranında elde edildi. Net kar marjı ise %164,9 oranında yükselerek, %31,69 oranında karşımıza çıktı. Burada, yükseliş hızının yıllık bazda yüksek oranlarda seyretmesi, geçtiğimiz yılın aynı döneminde elde edilen görece düşük marj oranlarından kaynaklandığı söylenebilir.
Bu dönemde Adobe’un segmentler bazında brüt kar marjını ele aldığımızda, en yüksek katkıyı toplam gelirin en büyük paydaşı olan dijital medya segmenti %95 oranıyla sağladı. Dijital deneyim %72 oranında bir brüt kar marjı yaratırken, yayıncılık ve reklamcılık segmenti için bu marj %71 oranında karşımıza çıktı.
Adobe bu dönemde, karlılık oranlarında etkili iyileşme gösterdi. Öz sermaye karlılığı %47,28 oranında elde edilirken, yıllık bazda %46 oranında büyüdü. Aktif karlılığı %23 oranında yükselirken, yükseliş yıllık %32,7 oranında karşımıza çıktı. Yatırılan sermaye karlılığı %33,09 oranında sonuçlanırken, yıldan yıla %36,9 oranında değişim gözlemlendi. Aktif karlılığı ve yatırılan sermaye karlılığı bir önceki 4 çeyrekte gerileme gösteriyordu.
Şirket, işletme faaliyetlerinden sağladığı nakdin büyük oranının serbest nakit akışına çeviriyor. Zira sermaye harcamaları son açıklanan finansal çeyreklik dönemde, işletme faaliyetlerinden sağlanan nakdin yaklaşık %1’ini oluşturuyor.
Buradan hareketle, Adobe’un mali 2025 yılı ikinci çeyreklik dönem finansallarına yönelik Bloomberg tarafından hazırlanan beklenti anketini ele alacak olursak;
Gelirin 5 milyar 795 milyon Dolara ulaşması öngörülüyor. En yüksek beklenti 5 milyar 853 milyon Dolar ve en düşük beklenti 5 milyar 623 milyon Dolar ile yer alıyor. Beklentiye paralel sonuç, geliri yıllık bazda %9,2 oranında artmasına işaret edebilir.
Adobe’un bu dönem için gelir öngörüsü 5,77 – 5,82 milyar Dolar aralığı olarak karşımıza çıkıyor. Şirketin dijital medya segmenti için 4,27 – 4,3 milyar Dolar ve dijital deneyim segmenti için 1,43 – 1,45 milyar Dolar arasında gelir öngörüsü bulunuyor. Dijital deneyim abonelik gelirlerinin 1,315 – 1,325 milyar Dolar arasında gerçekleşmesi düşünülüyor.
FAVÖK’ün 2 milyar 818 milyon Dolar tutarında elde edilmesi düşünülüyor. Beklentiler, 2,87 – 2,74 milyar Dolar arasında yer alıyor. Piyasa beklentisinin karşılanması halinde FAVÖK yıllık %34,3 oranında artış yaşayabilir.
Net karın 2 milyar 153 milyon Dolar ile sonuçlanması bekleniyor. Beklentiler en yüksekte 2,2 milyar Dolar ve en düşükte 2,1 milyar Dolar ile karşımıza çıkıyor. Piyasanın öngördüğü seviyede elde edilebilecek bir net kar, yıllık %37,2 oranında artışa işaret edebilir.
Hisse başı karın 4,97 Dolar ile gerçekleşmesi öngörülüyor. En yüksek beklenti 5,08 Dolar ve en düşük beklenti 4,92 Dolar ile yer buluyor.
Adobe Analizi
Adobe hisse fiyatını kısa vadede teknik açıdan değerlendirdiğimizde, 21 ve 89 EMA’nın desteklediği 404,25 – 411,00 bölgesini izlemekteyiz. Hisse fiyatı ilgili bölgede gerilemeleri sınırlandırdıkça, yükseliş isteği korunabilir. Yukarı yönde fiyatlamaların devam etmesi halinde 420,00 ve 426,00 dirençleriyle karşılaşılabilir.
Alternatif durumda, düşüş isteğinin baskın hale gelebilmesi için, izlediğimiz bölgenin alt bandı 404,25 seviyesi altında 4 saatlik kapanışları görmek gerekebilir. Bu halde 398,00 ve 391,00 destekleri gündeme gelebilir.