Adobe 2024'ün Son Çeyreğinde Yüksek Beklentilerle Karşı Karşıya
Adobe; Creative Cloud, Document Cloud ve Experience Cloud ürünlerini entegre ederek önemli bir farklılaşma ve değer yaratmak üzerine odaklanırken, yapay zeka trendinde de başat unsurlardan biri olma yönünde ilerliyor. Şirketin, 2024 yılına ait dördüncü çeyrek finansal sonuçlarını 11 Aralık günü açıklaması bekleniyor.
Adobe, Photoshop, Express ve Acrobat gibi ürünlerle yaratıcılığı ve verimliliği artırmaya yönelik çözümler sunarken; Firefly ve Adobe GenStudio gibi yeni çözümlerle kişiselleştirilmiş içerik oluşturmayı ölçeklenebilir ve çevik hale getirdiğini belirtiyor. Bu yazılımlar aynı zamanda içerik üretim sorunlarını çözmeye yardımcı olduğunu ifade ediyor.
Şirket Firefly teknolojisini; görüntüleme, vektör tasarımı ve video oluşturma gibi alanlarda kullanarak yapay zeka modellerini geliştirdi. Firefly; Photoshop, Illustrator, Lightroom ve Premiere Pro gibi araçlarda, yaratıcılığı artıran ve üretkenliği hızlandıran özellikler sunduğu belirtiliyor. Diğer yandan yapay zeka asistanı Acrobat üzerinde daha verimli PDF işleme ve içerik oluşturma süreçleri sağladığını ve kullanıcıların yapay zeka ile etkileşimini %70 oranında arttırdığını belirtiyor. Adobe bu faaliyetlerini dijital medya, dijital deneyim ve yayıncılık ile reklamcılık segmentlerinde takip ediyor.
Şirket bu faaliyet kollarından 5 milyar 408 milyon Dolarlık gelir elde etti. Gelire en büyük katkıyı veren segment dijital medya olurken, toplam gelirin %74’ini temsilen 3 milyar 995 milyar Dolarlık bir tutar karşımıza çıktı.
Not: Yukarıdaki ve takip eden tablolarda yer alan “Q4 2024 E” sütunu, yılın son çeyreğine ait piyasa beklentilerini içermektedir.
Dijital medya segmenti kırılımında ise 3,188 milyar Dolar ile Creative Cloud 3,188 milyar Dolarlık geliri oluşturan taraf oldu. Dijital deneyim segmenti ise 1,354 milyar Dolar ile toplam gelirin %25’ini oluştururken, bu segmentin ana taşıyıcısı abonelik gelirleri oldu. Son ve toplam gelirin %1’ini temsil eden yayıncılık ve reklamcılık segmenti 59 milyon Dolarlık gelir kaydetti.
Adobe, yılın üçüncü çeyreğinde toplam gelirini yıllık bazda %10,6 oranında arttırarak, gelir artış hızındaki son 4 çeyreklik dönem ortalamasını korudu. Brüt kar 4,854 milyar Dolar tutarında elde edilirken, yıllık bazda %12,6 oranında artış yaşadı. Bu dönemde brüt kar %89,76 oranında bir marj yaratabildi.
Brüt karı segmentler çerçevesinde incelediğimizde; en büyük katkının dijital medya ayağından geldiğinden bahsedebiliriz. Bu segment 3,858 milyar Dolarlık brüt kar ile toplam brüt karın %79’unu oluşturdu. Dijital deneyim segmenti 959 milyon Dolar ile %20 pay alırken, yayıncılık ve reklamcılık segment %1 oranında pay aldı.
Brüt kar marjını segmentler özelinde ele aldığımızda; son çeyrekte dijital medya segmenti %97 oranıyla en karlı segment olarak karşımıza çıkıyor. Bu durumu %71 oranında bir marj ile dijital deneyim segmenti takip ederken, yayıncılık ve reklamcılık segmenti %63 oranında bir marj ile son sırada bulunuyor.
Adobe’un faaliyet karı 1 milyar 947 milyar Dolara ulaşırken, yıllık bazda %12,9 oranında bir büyüme oranı gerçekleşti. Her ne kadar faaliyet karında büyüme hızı yavaşlasa da şirket %36 oranında faaliyet marjı yaratarak, bu çerçevede istikrarını korumaya devam ettiği gözüküyor. Net kar 1,632 milyar Dolar tutarında sonuçlanarak, yıllık bazda %14,9 oranında bir artış yaşadı. Bu durum net karın %30,18 oranında bir marj kaydettiğini ortaya koydu.
Yılın üçüncü çeyreğini bu şekilde kapatan Adobe’a yönelik, önümüzdeki döneme ait piyasa beklentileri ise aşağıdaki gibi sıralanıyor:
Gelirin 5,538 milyar Dolar tutarında elde edilmesi bekleniyor. En yüksek beklenti 5,577 milyar Dolar iken en düşük beklenti 5,5 milyar Dolar düzeyinde bulunuyor. Beklentiye paralel sonuçların elde edilmesi halinde gelirin yıllık bazda %9,7 oranında artış göstermesi bekleniyor. Gelir segmentlerine ait beklentilere ise ilk grafikten ulaşabilirsiniz.
Brüt karın 4,978 milyar tutarında elde edilmesi beklenirken, yıllık bazda %12,8 oranında bir artış kaydetmesi öngörülüyor. Bu sonuçlarla brüt karın %89,9 oranında bir marj yaratması düşünülüyor.
Faaliyet karının 2,529 milyar Dolar tutarında sonuçlanması ve yıllık büyüme oranının %38,9 oranına yükselmesi bekleniyor. Bu durumun faaliyet kar marjını %45,7 oranına yükseltmesi bekleniyor. Bu durumun gerçekleşmesi halinde şirketin faaliyet kar marjında önemli bir yükseliş yaşayacağı beklentisi mevcut.
Bu durumun net kara yansıması öngörülüyor. Net karın 2,078 milyar Dolar tutarında sonuçlanması bekleniyor. En yüksek beklenti 2,135 milyar Dolar iken en düşük beklenti 2,056 milyar Dolar ile karşımıza çıkıyor. Piyasa beklentisine paralel sonucun karşımıza çıkması durumunda, net kar yıllık bazda %34,9 oranında artış gösterip, %37,5 oranında bir marj yaratabilir.
Aşağıdaki kısım ise Adobe’un üçüncü çeyrek finansal sonuçlarıyla beraber sunduğu, yılın son çeyreğine yönelik beklentilerini içeriyor.
Adobe bu dönemde gelirini 5,5 – 5,55 milyar Dolar arasında oluşabileceğini tahmin ediyor. Alt segmentlerde, dijital medya segmentinin 4,09 – 4,12 milyar Dolar arasında ve dijital deneyim segmentinin 1,36 – 1,38 milyar Dolar arasında oluşmasını öngörüyor.
Adobe Analizi
Adobe hisse fiyatını orta ve uzun vadede teknik açıdan değerlendirdiğimizde, 507,00 – 526,00 bölgesini takip etmekteyiz. Hisse fiyatı ilgili bölge üzerinde hareket ettiği sürece, yükseliş isteği devam edebilir. Yukarı yönlü hareketlerin devam etmesi durumunda 563,00 – 567,00 ve 580,00 dirençleri gündeme gelebilir. Bu aşamada düşen trend çizgisinin (567,00) tutumu, pozitif yönlü beklentinin devamlılığı açısından izlenebilir.
Alternatif durumda, düşüş isteğinin öne çıkabilmesi için, 507,00 – 526,00 bölgesi altında günlük kapanışların oluşması gerekebilir. Bu halde 496,00 ve 488,00 destekleri ile karşılaşılabilir.