Adobe’da Mali Üçüncü Çeyrek: Yapay Zeka Desteği Sürecek mi?
Medya, yayıncılık ve reklamcılık faaliyetleri için yazılım ve bulut hizmetleriyle sunan Adobe’un finansal raporları bekleniyor. Mali yıl olarak 2024 yılı üçüncü çeyreklik dönemi içeren finansal sonuçlarla birlikte, teknoloji sektöründeki takip devam edecek. Aynı zamanda yapay zekayı hizmetlerine entegre eden şirket sonuçlarının, yapay zeka talebine olan katkısı da izlenecek.
Şirketin ve şirkete yönelik beklentilere geçmeden önce son çeyreklik performansı ele alacak olursak,
Adobe’un toplam geliri 5,309 milyar Dolara ulaştı. Gelir, yıllık bazda yaklaşık %10 artış gösterdi. Gelirin oluşturulduğu segmentlere odaklandığımızda;
Gelirin %95’inden fazlasını abonelik segmenti oluşturdu. Gelirin yaklaşık %2’lik kısmı ürünlerden elde edilirken, %2,7’lik kısım hizmetler ve diğer gelirlerden üretildi.
Geliri Dijital Medya (Document Cloud ve Creative Cloud) ve Dijital Deneyim (Experience Cloud) bölümleri ayırdığımızda ise görünüm şu şekilde kavuşuyor. Document Cloud geliri 782 milyon Dolara ulaşarak %19 oranında yıllık bazda büyüme gösteriyor. Creative Cloud geliri 3,13 milyar Dolara ulaştı ve %10 oranında yıllık artış gösterdi. Experience Cloud geliri ise 1,33 milyar Dolar gelir elde edilirken, yıllık büyüme oranı %9 olarak karşımıza çıktı. Bu Experience Cloud gelirinin 1,20 milyar Dolarlık kısmını ise Experience Cloud abonelik gelirlerinden elde edildi. Net yeni dijital medya tekrarlayan gelir ise 487 milyon Dolar seviyesinde kaydedildi.
Adobe’un brüt karı %11 oranında arttı. Brüt kar marjı geçen yıl aynı dönemde %88 iken bu yıl da yaklaşık olarak aynı oranda bulunuyor.
Şirketin faaliyet karı yıllık bazda %16 oranında artış gösteriyor. Faaliyet kar marjı geçen yıl aynı dönemde %33 oranında bulunurken, bu dönemde %35 oranında gerçekleşti.
Adobe’un net kar geçen yılın aynı dönemine göre %21 oranında artış gösterdi. Net kar marjı geçen sene %27 oranına yaklaşırken, bu yıl %29 oranını aştı.
Adobe üçüncü çeyreklik bilanço dönemine yönelik beklentilerine yer verdi. Şirket, toplam gelirin 5,33 – 5,38 milyar Dolar arasında gerçekleşmesini bekliyor.
Net yeni dijital medya tekrarlayan gelirin 460 milyon Dolar tutarında gerçekleşmesi beklenirken. Dijital Medya segmentinden 3,95 – 3,98 milyar Dolar gelir yaratımı beklentisi mevcut. Dijital Deneyim segmentinde ise 1,325 – 1,345 milyar Dolar gelir kaydedilmesi öngörülüyor.
Piyasa tarafındaki beklentiler ise şu şekilde sıralanıyor;
Gelirin 5,373 milyar Dolar düzeyinde gerçekleşmesi bekleniyor. En yüksek beklenti 5,413 milyar Dolar iken, en düşük beklenti 5,354 milyar Dolar tutarında oluşması düşünülüyor.
Net karın 2,031 milyar Dolar tutarında oluşması öngörülüyor. En yüksek beklenti 2,119 milyar Dolar, en düşük beklenti 2,015 milyar Dolar tutarında yer buluyor.
Hisse başı karın 4,53 Dolar olarak gerçekleşmesi bekleniyor. En yüksek beklenti 4,67 Dolar iken, en düşük beklenti 4,45 Dolar olması düşünülüyor.
Adobe Analizi
Adobe hisse fiyatını kısa vadede teknik olarak incelediğimizde, 540,00 – 550,00 bölgesinde düşüşleri sınırlandırdığı sürece, yükseliş beklentisi için alan oluşabilir. Oluşabilecek bu alanda 576,00 ve 586,00 dirençleri ile karşılaşılabilir. Bu esnada 586,00 seviyesinin tutumu, yükseliş beklentisinin sürebilmesi açısından izlenebilir.
Alternatif durum olan negatif yönlü beklentinin baskın hala gelebilmesi için, izlediğimiz bölge altında günlük kapanışlara ihtiyaç duyulabilir. Bu durumda 530,00 ve 522,00 seviyeleri gündeme gelebilir.