Premium Planının İtici Gücü: Spotify İkinci Çeyrekte de Hızlanacak mı?
İsveç merkezli çevrimiçi müzik ve medya sağlayıcısı olan Spotify’ın, 2024 yılına ait ikinci çeyreklik dönem finansal raporlarını 23 Temmuz günü sunması bekleniyor. 2023 yılının ikinci yarısından itibaren finansal anlamda güçlenen şirketin, bu performansını sürdürüp sürdürmeyeceği takip ediliyor.
İkinci çeyreğe ait beklentilere değinmeden önce, son çeyreklik performansı incelemek istersek;
Kullanıcılarına sunduğu hizmetle gelir yaratan Spotify, kullanıcı sayısını artıran bir performans sergiliyor. Aylık aktif kullanıcı sayısını 2024 yılı ilk çeyreği itibariyle 615 milyon kişiye taşıdı. Bu kullanıcıların 239 milyonunu Premium (ücretli kullanım) kullanıcılar oluştururken, 388 milyonu reklam destekli (reklam dinleyerek platformu kullanan) kullanıcılardan oluştu. Toplam aylık aktif kullanıcı sayısı yıllık bazda %19 oranında, çeyreklik bazda %2 oranında büyüme kaydetti. Premium kullanıcı sayısı; yıllık bazda %14 oranında, çeyreklik bazda %1 oranında artış yaşadı. Reklam destekli kullanıcı sayısı ise yıllık bazda %22 oranında büyürken, çeyrekten çeyreğe değişim %2 olarak gerçekleşti.
Şirket Premium üyelerden 3,247 milyar Euro gelir sağlarken, reklam destekli üyelerden 389 milyon Euro gelir yarattı. Toplam gelir 3,636 milyar Euro’ya ulaşarak, yıllık bazda %20 oranında büyüme kaydederken; çeyrekten çeyreğe %1 oranında daralma gösterdi. Brüt kar 1,004 milyar Euro ile yıllık bazda %31 oranında büyüme sağladı ve brüt kar marjı olarak gerçekleşti. Bunun yanında şirket, 168 milyon Euro faaliyet karı elde ederek, yeniden faaliyet karı yazmaya başladı.
Bu durum kısaca, toplam aylık aktif kullanıcı sayısının 13 milyon arttığını; bu artışın 3 milyon Premium üye ile ve geriye kalan kısmının reklam destekli üyelerden elde edildiği söylenebilir. Spotify, 2023 yılı son çeyreğinde yayımladığı öngörülere göre, toplam aylık aktif kullanıcı sayısının 16 milyon kişi artarak 618 milyon kullanıcıya ulaşmasını bekliyordu.
Şirketin brüt kar marjı, bir önceki yılın aynı dönemindeki %25,2’den %27,6’ya yükseldi. Burada Premium üye brüt kar marjı 155 baz puan (%1,55) artışla %30,2’ye yükselirken; reklam destekli üye brüt kar marjı %6,4’e çıktı ve 947 baz puan (%9,47) artış gösterdi. Premium üyelerden gerçekleşen brüt kar, müzik yayınlarındaki karlılıktan ve maliyetlerdeki iyileşmelerden destek aldı. Reklam destekli üye brüt kar marjı da podcast yayınları, müzik yayın karlılılığı ve maliyetlerdeki iyileşmeden yararlanarak, 2 çeyrek son yeniden olumlu marj yarattı.
İlk çeyrekteki bu tablo, şirketin yeniden çeyreklik net kar elde etmesine olanak tanıdı. Şirket net karını 197 milyon Euro’ya taşıdı. Bu durum aynı zamanda piyasa beklentilerini de aşan bir tabloya işaret etmişti. Diğer yandan Spotify, serbest nakit akışı yaratmaya devam ediyor. 2020 yılı ilk çeyreği ve 2022 yılı son çeyreği hariç, şirket serbest nakit akışını sürdürüyor. Bu durum şirketin nakit gücü ve verimlilik açısından olumlu bir tabloya işaret ediyor.
2024 yılı ikinci çeyreklik döneme ait beklentilere geçecek olursak:
Öncelikle Spotify’ın kendi öngörülerini ele aldığımızda;
Toplam aylık aktif kullanıcı sayısının 631 milyon kişiye ulaşması bekleniyor. Bu kullanıcıların 245 milyon adetinin Premium üyelerden oluşması beklenirken, geriye kalan yaklaşık 386 milyon kullanıcının reklam destekli üyeleri kapsaması öngörülüyor. Toplam gelirin 3,8 milyar Euro olarak gerçekleşmesi beklenirken, brüt kar marjının %28,1’e ulaşması düşünülüyor. Faaliyet karının ise 250 milyon Euro olması öngörülmüş.
Piyasa tarafına odaklanırsak;
Gelir: İkinci çeyrekte piyasa, Spotify’dan 3,813 milyar Euro’luk gelir artışı bekliyor. En yüksek beklenti 3,848 milyar Euro iken, en düşük beklenti 3,78 milyar Euro olarak karşımıza çıkıyor.
Net Kar: Piyasa ikinci çeyrekte, Spotify’dan 214,231 milyon Euro net kar elde etmesini bekliyor. En yüksek beklenti 259 milyon Euro iken, en düşük beklenti 163 milyon Euro olarak sunuluyor.
Hisse Başı Kar: İkinci çeyrekte piyasa, Spotify’ın hisse başına 1,07 Euro kar etmesini bekliyor. En yüksek beklenti 1,55 Euro ve en düşük beklenti 0,8 Euro olarak karşımıza çıkıyor.
Spotify Analizi
Spotify hisse fiyatını kısa vadede teknik açıdan değerlendirecek olursak, üstel hareketli ortalamaların desteklediği 300,00 – 305,00 bölgesini izlemekteyiz. Hisse fiyatı ilgili bölge altında hareket ettiği sürece, düşüş eğilimi baskın kalabilir. Aşağı yönde hareketlerin sürmesi halinde 290,00 – 285,00 ve 279,00 desteklerine doğru fiyatlamalar söz konusu olabilir.
Alternatif durumda, yükseliş isteğinin hakim olabilmesi için, 300,00 – 305,00 bölgesi üzerinde kalıcılık aranabilir. Bu halde 312,00 ve 318,00 dirençleri ile karşılaşılabilir. Düşen trend çizgisinin desteklediği 312,00 – 318,00 aralığının tutumu, toparlanmaların devamlılığı için takip edilebilir.