Spotify 2023/4.Ç Bilançosu: Abone Sayısındaki Artış Ses Getirdi
Dünyanın en büyük ses akış hizmetini sunan İsveçli Spotify geçen sene yaptığı bir dizi maliyet önlemi sonrasında 2023 yılına ait son çeyrek bilançonu açıkladı. Şirket geçen sene üçüncü büyük işten çıkarma turu ile personel sayısında 17%’lik azalmaya giderken, aynı zamanda on yılı aşkın süredir, 9,99 dolar olan Premium aboneliğin aylık ücretini 10,99 dolara yükseltti. Bu önlemlere rağmen son çeyrekte 70 milyon Euro zarar açıklayan şirket, aynı çeyrekte 75 milyon Euro faaliyet zararı bildirdi.
Premium abone sayısını çeyreklik bazda 4% artırarak, cirosunu 3,6 milyar Euro ile hem çeyreklik hem de yıllık bazda artırmayı başardı. Reklam gelirleri tüm zamanların en yüksek seviyesi olan 500 milyon Euro'yu aştı. Ancak elde edilen rekor reklam geliri, şirket cirosunun küçük bir kısmını oluşturduğu için gelirin piyasa beklentisini üzerinde oluşmasına yardımcı olamadı.
Spotify 236 milyon Premium abone sayısına ulaşırken, aylık aktif kullanıcı sayısının 602 milyon ile yıllık bazda 23% oranında yükseldiğini bildirdi. Şirket 2024 yılı ilk çeyrek rehberliğinde aylık aktif kullanıcı sayısının piyasa beklentisi olan 617,38 milyonun üzerinde 618 milyon olacağını öngörüyor. Toplam premium abone sayısının ise yıllık %15 artışla 236 milyon ile piyasa beklentisi olan 235,01 milyonu aşmasını beklediğini bildirdi. Karlılık konusunda sıkıntılara rağmen şirketin abone sayısındaki güçlü seyir şirket hisselerinin bilanço sonrası ABD seansı açılışı öncesi işlemlerde 8% üzerinde primli seyretmesine destek verdi.