Lisanslı ve Geniş Yetkili Aracı Kurum - Lisans No: G-039 (398)

Elektrikli Araç Sektöründeki Fiyat Savaşları Nio ile Yeniden Kızışıyor

12 Haziran 2023 GCM Araştırma & Analiz- Araştırma & Analiz FOREX

Bir dönem lüks araç segmenti ile Çin’in Tesla’sı olarak anılan elektrikli araç üreticisi Nio geride bıraktığımız Cuma günü ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı.

Öne çıkan Sonuçlar:

Nio 2023 yılının ilk çeyreğinde yıllık bazda 20,5% artışla 31041 araç teslim etti. Bu sonuç çeyreklik bazda ise 22,5% düşüşe işaret ediyor. Dördüncü çeyrekte yılık bazda 60% artışla 40052 ile rekor sayıda araç teslimatı gerçekleştiren Nio Çin’de Omigron varyantının patlak vermesi ve üretim sıkıntıları nedeniyle ilk çeyrek rehberliğini düşürmüştü. Bu nedenle bu çeyrekteki dönemsel daralma piyasaya sürpriz olmasa da düşük karlılık şirket özelinde soru işaretleri yaratmaya devam ediyor.

Toplam gelir, 2022’nin ilk çeyreğine göre 77,7% artış, çeyreklik bazda ise 33,5% düşüşle 10 miyar 676 milyon CNY oldu. Bu haliyle toplam gelir 11 milyar 630 milyon CNY düzeyinde olan Bloomberg ortalama analist tahminlerinin altında geldi. Gelirdeki bu daralmada araç marjlarının düşmesi etkili oldu. Nitekim araç marjları yıllık bazda 18,1%’den 5,1%’e geriledi. Şirket tarafından marjlardaki bu düşüş için ise pil maliyetlerindeki artış işaret edildi.

2023’ün ilk çeyreğinde net zarar yıllık bazda 165,9% artışla 4 milyar 150 milyon CNY olurken çeyreklik bazda 18,1% daralma görüldü. Faaliyetlerden kaynaklanan zarar 5.111 milyon CNY ile yıllık 133,6% artış gösterdi. Nakit yönünden piyasa değeri göz önüne alındığında güçlü olduğunu söyleyebileceğimiz Nio bu çeyreği 5,5 milyar Dolar nakit ile tamamlamış oldu.

Şirketin en yakın sektör rakipleri göre bir değerlendirme yapacak olursak aşağıdaki grafikte Tesla, Xpeng ve Lucid’in fiyat grafikleri yer almaktadır

Sene başından bu yana  20% üzerinde değer kaybeden Nio hisseleri Çin’li rakibi Xpeng’ e göre daha iyi performans gösterirken , son dönemde Lucid’den pozitif  olarak da ayrışmış görünüyor. Tesla ise ard arda yaptığı ve sektörü domine eden fiyat indirimlerinin etkisi ile Şubat ayından bu yana Nasdaq endeksindeki yükselişe korele şekilde diğer elektrikli araç üreticilerinden pozitif ayrışmış durumda.

Yukarıdaki grafikte ise Tesla ve Nio’nın gelir hisse başı kar ve brüt karlarını gösteren grafik yer almaktadır. Burada dikkat edeceğimiz nokta iki şirketin brüt kar marjındaki sert düşüş olmalı. Nio’nun bürüt kar marjı 2022'nin ilk çeyreğinde %14,6 ve 2022'nin dördüncü çeyreğinde %3,9 iken, 2023'ün ilk çeyreğinde %1,5 ‘a geriledi. Satışların maliyeti %24,2 ile gelirden çok daha fazla arttı. Benzer bir durum Tesla için de geçerli, şirket talebi artırmak amacıyla pazardaki rekabeti kontrol altına almak adına bir dizi agresif fiyat indirimlerine giderek brüt kar marjını ıskaladı.19,3 % brüt kar marjı açıklayan şirket, bu haliyle brüt marjı 2020’nin son çeyreğinden bu yana en düşük düzeyde gerçeklemiş oldu. Ancak Tesla’nın Çin’deki araç teslimatları göze alınınca vazgeçilen brüt kar marjının ileriki dönemde artan satış hacmi ile kompanse edilebileceği söylenebilir.

Sektördeki fiyat rekabeti ise hız kesmeden devam ediyor. Nisan ayında fiyat indirim yarışına girmeyeceğini açıklayan Nio piyasada kafa karıklığı yaratan bilançosu sonrası bugün tüm modellerinin başlangıç fiyatında 30000 CNY (4200 $) indirime gittiğini duyurdu ve yeni alıcılara ücretsiz pil değişimini sone erdirdi. Haber ile birlikte şirket hisseleri açılış öncesi işlemlerde yükseldi.

Bloomberg kurum beklentilerine göre 35 analistin 23’ü AL, 11’i TUT 1 analist de SAT yönünde tavsiyede bulunmakta. Yıl sonu ortalama hedef fiyatı ise 11$ olarak düzeyinde ve 30% getiri potansiyeline işaret ediyor.

NIO ANALİZİ

Nio hissesi 52 haftalık süreçte S&P500’deki 10%’luk yükselişe kıyasla yaklaşık 57%’lik düşüş yaşadı. Buna göre hisse fiyatı geride bıraktığımız yılın Haziran ayında gördüğü tepe seviyesi olan 24,08’den Mayıs dip seviyesi olan 7,41’ e doğru sert bir geri çekilme yaşadı. Hisse fiyatının orta vadeli grafiğini teknik açıdan incelediğimizde fiyat 50 – 10 – 200 günlük ortalamaların altında seyrediyor. Pozitif beklenti için hissenin geride bıraktığımız Ekim ayında başlattığı negatif trendin kırılma seviyesi olan 8,40 seviyesini takip ediyoruz. İlgili seviye üzerindeki kalıcılık pozitif beklentiyi ön plana taşıyabilir. Bu noktada 10,50 direncinin aşılması 200 günlük ortalamadan hareketle 12,00 seviyesine doğru yükselişleri destekleyebilir. Bu aşamada orta vadede sene başından bu ayna kırılamayan 13,25 seviyesi hedeflenebilir. Aksi durumda ise hissenin7,40 – 8,40 bölgesi içinde bant hareketine devam etmesi fiyatın aşağı yönde baskılanmasına ve 6,20 – 4,40 desteklerine doğru geri çekilerek yeni dipler görmesine neden olabilir.

GCM YATIRIM sizin için hazır! Yatırıma başlamaya hazır mısınız?
Yardıma mı ihtiyacınız var? Müşteri temsilcimize merhaba deyin!
Web sitemizi ziyaret eden kullanıcılara mümkün olan en iyi yatırım deneyimini sunabilmek için çerezler (cookieler) kullanmaktayız. Çerez politikalarımızın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.