Lisanslı ve Geniş Yetkili Aracı Kurum - Lisans No: G-039 (398)

Migros (MGROS) 2023 2. Çeyrek Finansal Rapor Analizi

03 Ağustos 2023 GCM Araştırma & Analiz- Araştırma & Analiz Borsa

Şirket 2Ç23'de beklentilerin çok üzerinde 1,500mn TL net kâr açıkladı. Beklentiler 1,000 mn TL seviyesindeydi. Net kâr çeyreklik 167.82% artarken,  geçen yıl aynı döneme göre yıllık 240.20% yükseliş gösterdi. Net kâr marjı 2Ç23'de 4.55% olurken, önceki çeyrekte 2.06% ve geçen yıl aynı çeyrekte 2.76% olmuştu. Vadeli alım faiz giderleri karda baskı yaratırken, maddi duran varlık satışında gelen 288mn TL gelir net karı destekledi. Diğer yandan net finansman gelirleri karı destekleyen başka unsur oldu.

Satış gelirleri beklentilerin üzerinde 2Ç23'de 32951mn TL seviyesinde gerçekleşti. Beklentiler 30,795 mn TL seviyesindeydi.  Satışlar önceki çeyreğe göre 21.22% artarken, geçen yıl aynı döneme göre yıllık 106.42%  büyüdü. Brüt kâr marjı 2Ç23'de 22.77% oldu. Önceki çeyrekte 24.09% ve geçen yıl aynı dönem 25.32% olmuştu.

Favök aynı dönemde beklentilerin hafif üzerinde 2,183mn TL olurken, yıllık bazda 54.15% artış gösterdi. Çeyreklik 22.91% büyüdü. Favök marjı aynı dönemde 6.62% seviyesinde oluştu. Önceki çeyrekte 6.53% , geçen yıl aynı dönemde 8.87% olmuştu. Favök marjındaki gerileme, Şirket’in aldığı ürün fiyatlarındaki artışı, müşterilere sınırlı yansıtması nedeni ile oluştu.

6 Aylık Sonuçlar

Yılın ilk 6 ayında şirket 2,060 mn TL net kâr açıkladı. Net kâr geçen yıl aynı döneme göre 243.72%  büyüdü.  Bu dönemde şirket 60,135 mn TL satış geliri elde ederken satış gelirleri yıllık 112.98% artış gösterdi. FAVÖK 3,959 milyon TL oldu ve yıllık bazda 66.36% arttı.

Yılın ilk 6 ayında şirket 23.37% brüt kâr marjı ile çalıştı. Geçen yıl aynı dönemde 25.41% olmuştu. Favök marjı 6.58% seviyesinde olurken, geçen yıl 8.43% olmuştu. Net kâr marjı 3.42% oldu. Geçen yıl aynı dönemde 2.12% olmuştu.

Aktif kârlılığı 5.82% olurken, geçen yıl aynı dönemde 3.08% olmuştu. Sektör ortalaması 13.67% seviyesinde bulunuyor.

Özsermaye kârlılığı 58.63% olurken, geçen yıl aynı dönemde 99.79% olmuştu. Sektör ortalaması 70.20% seviyesinde bulunuyor.

Bu dönemin sonunda şirketin 3,363 mn TL net nakiti bulunuyor. 2022 yılının sonunda şirketin 611 mn TL nakiti bulunuyordu. Cari oran 0.83x ve likidite oranı ise 0.40x seviyelerinde. Sektör ortalaması cari oran için 1.00x ve likidite oranı için 0.43x seviyesinde bulunuyor.

Şirketin borç kaynak oranı 87.27% seviyesinde. Geçen yıl aynı dönemde 94.90% seviyesindeydi. Sektör ortalaması borç kaynak oranı için 72.21% seviyesinde bulunuyor.

Şirketin nakit değerleri 2022 yılsonuna göre 4,667.1 milyon TL artarak 12,345.6 milyon TL oldu. İşletme faaliyetlerinden 6255.8 milyon TL nakit girişi sağlandı. Yatırım faaliyetlerinden 643.0 milyon TL nakit çıkışı olurken, finansman faaliyetlerinden 803.4 milyon TL nakit çıkışı sağlandı.

Şirket 6 aylık dönemde net Finansman geliri elde etti. Geçen yıl aynı dönemde Finansman Giderlerinin Satışlara oranı 1.62% olmuştu.

Nakit döndürme süresi bu dönemin sonunda -37.81 gün olarak gerçekleşti. Sektör ortalaması ise -13.51 gün seviyesinde bulunuyor.

Hedefler

Migros, 2023 yılının ilk yarısındaki güçlü büyüme momentumu neticesinde, 2023 yılı için %80-85 olan konsolide satış büyümesi beklentisini ~ %90 olarak yukarı yönlü revize etti. Daha rekabetçi fiyatlar ve tüm kategorilerde yapılan indirimlerin brüt karlılıktaki etkisiyle 2023 yılı için %7,0-7,5 mertebesinde olan  konsolide FAVÖK marjı beklentisi %6,5-7,0 olarak revize edildi.

Diğer taraftan, 2023 yılı için ~365 olan yeni mağaza açılış hedefi ~450 mağazaya yükseltildi. Migros’un 2023 yılında yapacağı yatırımlar için ayrılan kaynaklar artırıldı ve 2023 yılının tamamında ~4,0 milyar TL olan toplam yatırımlar ~6,0 milyar TL’ye yükseltildi.

Şirket son kapanışa göre 50,953 mn TL firma değerinde bulunuyor. Son duruma göre 13.48x F/K (sektör 14.73x), 6.75x FD/FAVÖK (sektör 9.48x) ve 9.30x PD/DD (sektör6.25x) piyasa çarpanlarıyla işlem görüyor.       Net karın beklenenden yüksek gelmiş olması olumlu etkileyebilir. Cirodaki artış olumlu. Ancak kar marjlarının gerilemesi Şirket’in fiyat artışlarını rahatça yansıtamadığını gösteriyor. Ancak Şirket’in nakit konuma geçmesi, yüksek Özsermaye karlılığı ve güçlü nakit akışları Migros için güçlü taraflar olarak görülebilir.

GCM YATIRIM sizin için hazır! Yatırıma başlamaya hazır mısınız?
Yardıma mı ihtiyacınız var? Müşteri temsilcimize merhaba deyin!
Web sitemizi ziyaret eden kullanıcılara mümkün olan en iyi yatırım deneyimini sunabilmek için çerezler (cookieler) kullanmaktayız. Çerez politikalarımızın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.