Lisanslı ve Geniş Yetkili Aracı Kurum - Lisans No: G-039 (398)

THY’den Son Çeyrekte 38 Milyon TL Net Zarar

05 Mart 2019

20184Ç’de USD bazında 2 milyon USD, yerli para bazında ise 38 milyon TL net zarar elde eden Türk Hava Yolları, yıllık bazda %17’lik USD bazında ciro artışı elde etmiş ve 2018 genelinde kümüle olarak 12 milyar 855 milyon USD gelir açıklamıştır. Maliyetlerdeki göreceli düşük artış oranı, brüt karı desteklemiştir, buna karşın beklenenin üzerinde ertelenmiş vergi gideri net karı olumsuz yönde etkilemiş ve şirketin net zarar yazmasına neden olmuştur. Dönemsel olarak piyasa 44,5 milyon TL kar beklerken, biz ise 110 milyon TL kar beklemekteydik. 12 aylık dönemde ise TL bazında 4 milyar 45 milyon TL, USD bazında 753 milyon USD kar elde edilmiştir.

Dönemsel bazda elde edilen 38 milyon TL’lik zarar itibariyle bilanço, piyasanın beklediğinden daha olumsuz görünse de, pozitif denebilecek operasyonel performans ve maliyet yönetimi ile birlikte son çeyrekte finansman kalemlerinden net gelir elde edilmiş olması olumludur. Havacılık sektöründe en yüksek döviz açığına sahip şirket olan THY tarafında son çeyrekteki kur hareketleri ve Brent petrol fiyatının düşmesi finansal gelirleri ve jet yakıtı maliyetlerini olumlu şekilde etkilemiştir.

THY yolcu sayısını artırarak ciro büyümesini devam ettiriyor. 2018 yılı boyunca, özellikle tatil sezonu sonrasında da yolcu trafiği büyümesinin pozitif olarak gerçekleşmesini olumlu değerlendiriyor ve doluluk oranlarını da yeterli seviyelerde buluyoruz. Şirket Ocak 2019 trafik verilerine göre ise, 5 milyon 677 bin 133 kişi ile yolcu sayısında fazla bir değişim kaydetmezken doluluk oranı 0,3 puan azalarak %79,5’e gelmiştir. Yurtiçi uçuşlar yıllık bazda yatay eğilimini korurken, yurtdışı uçuşlarda ise zayıf tek hane büyüme sağlanmıştır.

Şirket 2019 yılında 33 milyon iç hat, 47 milyon dış hat olmak üzere 80 milyon yolcu beklerken, 14,1 milyar USD gelir ve %22-24 bandında EBITDAR artışı tahmin etmektedir. Doluluk oranı %81-82 bandında, AKK artışı ise %7-8 bandında hedeflenmektedir. Akaryakıt etkisi hariç birim giderlerde (CASK) artış da %3-5 bandında öngörülmektedir. Türk Hava Yolları’nın ana üssü olan Atatürk Havalimanı’ndan İstanbul Havalimanı’na taşınma işleminin Nisan ayında gerçekleşmesi beklenmektedir.



Teknik olarak THYAO yakın vade kontratına baktığımız zaman, kısa vadede etkin hale gelen düşüş trendinin devam ettiği görülmektedir. 200 periyotluk EMA’nın desteklediği 14,80 – 15 TL seviyesi ile trend kanal çizgisinin geçtiği 15,30 TL bölgesi kısa vadeli trendin kırılma noktası olarak değerlendirilebileceği gibi, bu seviyeye kadar olabilecek olası yükselişler tepki olarak düşünülebilir. 15,30 TL üzerinde 15,90 ve 16,70 TL seviyeleri kısa vadede; 17,60 ve 18,60 TL seviyesi ise daha geniş düzlemde izlenebilir.

Negatif trend etkin halde olmaya devam ettiği sürece, güncel direnç bölgesi 14,80 – 15 TL altında olan hareketler negatif trendde yeni destek seviyelerine işaret edebilir. Bu durumda, düşüşler devam ettiği takdirde 13,60 ve 13,20 TL desteklerine doğru baskılanma olabilir. 13,20 TL seviyesi 19 Şubat tarihinde görülen dip olduğundan dolayı en ana destek görünümündedir, bu desteğin altında baskı 12,10 TL seviyelerine kadar ulaşabilir.

GCM YATIRIM sizin için hazır! Yatırıma başlamaya hazır mısınız?
Yardıma mı ihtiyacınız var? Müşteri temsilcimize merhaba deyin!
Web sitemizi ziyaret eden kullanıcılara mümkün olan en iyi yatırım deneyimini sunabilmek için çerezler (cookieler) kullanmaktayız. Çerez politikalarımızın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.