Lisanslı ve Geniş Yetkili Aracı Kurum - Lisans No: G-039 (398)

FROTO 2C22 Bilanço Analizi

29 Temmuz 2022 GCM Araştırma & Analiz- Araştırma & Analiz Borsa

Ford Otosan 2Ç22’de beklentilerin üzerinde 3.704 milyon TL net kar açıkladı. Beklentiler 3.163 milyon TL seviyesindeydi. Net kar yıllık %271, çeyreklik %32 artış gösterdi. Güçlü ihracat performansı, 2Ç22’de güçlü iç satışlar, fiyatlama disiplini, maliyet azaltıcı önlemler ve kur etkisi kardaki performansta etkili oldu. 2Ç22^de net kar marjı yıllık 1.8 ve çeyreklik 1 puan artışla %11.7 oldu.

Satış gelirleri aynı dönemde yıllık %212, çeyreksel %18 artışla beklentilerin üzerinde 32.853 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Beklentiler 31.657 milyon TL seviyesinde olacağı yönündeydi. İç piyasada 1Y22’de adet bazında %9 azalışa karşılık, olumlu satış miksi ve fiyatlama disiplini satış gelirlerinde TL bazında %87 artış sağladı. İhracat satışlarında ise adet bazında %19’luk artış, satış miksi ve kur etkisiyle TL bazında %140 artış gösterdi. Satış gelirlerindeki güçlü performans bu şekilde özetlenebilir. İhracat gelirlerinin toplam satışlar içerisindeki oranı %79 oldu. 2Ç22’de bürt kar marjı yıllık 1.3 ve çeyreklik 2 puan artışla %15.69 oldu. 1T22’de bürt kar marjı 1 puanlık bir gelişme ile %14.6 seviyesinde gerçekleşti.

FAVÖK aynı dönemde beklentilerin üzerinde 4.148 milyon TL olurken, beklentiler 3.423 milyon TL seviyesindeydi. FAVÖK yıllık %230 ve çeyreksel %40 büyüme kaydetti. FAVÖK artışında cirodaki güçlü performans, kontrollü gider disiplini ve bürt kar marjındaki gelişme etkili oldu. 2Ç22’de FAVÖK Marjı yıllık 0.7 puan ve çeyreksel 2 puan artışla %12.63 olurken, 1Y22 FAVÖK Marjı %11.72 ile geçen yıl aynı döneme göre yatay kaldı.

6 AYLIK SONUÇLAR

Bu sonuçlarla birlikte FROTO 2022 yılının ilk yarısını %131 artışla 6.505 milyon TL net kar ile kapadı. Satış gelirleri %127 artışla 60.730 milyon TL oldu. FAVÖK aynı dönemde %132 artışla 7.119 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Aynı dönemde Şirket %14.6 Brüt Kar Marjı, %11.72 FAVÖK Marjı ve %10.7 net kar marjı ile çalıştı. Karlılık geçen yıla göre yatay kalmayı başardı.

Ford Otosan satış adetleri yılın ilk yarısında yıllık %13 artışla 185.299 adet oldu. İhracat %19 artışla 150.976 adet olurken, iç piyasa satışları %9 daralma ile 34.323 adet seviyesinde oluştu. Toplam Pazar payı 0.1 puan artarak %9.6 seviyesinde oluştu ve 3. Sırada yer alırken, toplam ticari araçlarda %32.4 ile Pazar liderliğini sürdürdü. Aynı dönemde Şirket %81 kapasite kullanımı ile çalıştı.

Haziran itibari ile net borç 18.793 milyon TL seviyesine yükseldi. 2021 sonunda net borç 4.882 milyon TL idi. Borçluluktaki artışta, işletme faaliyetlerinden güçlü nakit akışı olmasına rağmen, satın almalar için oluşan güçlü nakit çıkışları ve bunun sonucu olarak borçlanmaların etkisi oldu. Ancak net borç / favök oranı 1.4x seviyesinde ve oldukça düşük seviyede. Cari oran 1.35x ve likidite oranı ise 0.96x ile ideal seviyelerde bulunuyor.

2022 beklentileri

Şirket paylaştığı sunumda 2022 yılında 420-440 bin adet satış beklediğini paylaştı. Üretim miktarının 410-420 bin adet olmasını bekliyor. 620-670 milyon € düzeyinde yatırım öngörmekte.

Gelişmeler

Şirket bilindiği gibi yakın bir zamanda yaptığı açıklama ile Ford Romanya hisselerinin tamamının Ford Otosan Netherlans BV tarafından satın alınmasına yönelik satın alma sözleşmesi imzaladığını duyurdu. Buna göre, Ford Otosan Netherlands BV'ye yapılan emisyon primi ödemesi kullanılarak 406 milyon Euro tutarındaki ilk taksitin Ford Otosan Netherlands BV tarafından ödenmesi ile birlikte devir işlemi tamamlanmıştır. Ayrıca tüm yönetim kurulu üyelerinin onayı ile alınan karar doğrultusunda Ford Romania SR L, Ford Motor Company ve ilgili Ford Grubu şirketleri ile Courier, Puma ve EcoSport modelleri ile motorlar için Üretim ve Tedarik ile yedek parça Tedarik anlaşmalarının yanısıra Ford Motor Company ile söz konusu ürünlere ilişkin Teknoloji ve Üretim Lisansı Anlaşmaları imzalanmıştır. Söz konusu anlaşmalar kapsamında Craiova Fabrikası araç üretim kapasitesi yıllık toplam 272 bin adete yükselecek olup, üretim planına göre yeni nesil Courier üretimi yıllık 100 bin ve Puma üretimi yıllık 189 bin adete kadar çıkabilecektir. Motor üretim kapasitesi ise 350 bin adet olarak belirlenmiştir. Ayrıca, Tedarik anlaşmaları kapsamında 2023 yılında başlayacak Yeni Nesil Courier üretimi için önümüzdeki üç yıl içerisinde 490 milyon Euro yatırım ve mühendislik harcaması yapılması öngörülmektedir. Üretilecek araçların, önemli bir kısmının Ford Motor Company'ye veya bağlı şirketlerine satılarak, satışların maliyet artı yöntemiyle fiyatlandırılması, yatırım maliyetlerinin satışlar aracılığıyla Ford Motor Company'ye aktarılması öngörülmektedir.

Değerlendirme

Açıklanan finansalları olumlu buluyoruz. Bilançonun disiplinli olması ve özellikle ihracat kanalının güçlü seyretmesi pozitif. Diğer yandan Ford Otosan yeni gelişmelerle birlikte geleceğe yönelik önemli bir hikâyeye sahip. Şirket 8.01x f/k ile tarihsel çarpanlarının altında seyrediyor. Yıl sonu beklentilerinin gerçekleşmesi durumunda FROTO yıl sonunda hisse başı 43-44TL kar açıklayabilir. Buna göre 360TL gibi bir hedef fiyat beklentisi normal görünüyor.

GCM YATIRIM sizin için hazır! Yatırıma başlamaya hazır mısınız?
Yardıma mı ihtiyacınız var? Müşteri temsilcimize merhaba deyin!
Web sitemizi ziyaret eden kullanıcılara mümkün olan en iyi yatırım deneyimini sunabilmek için çerezler (cookieler) kullanmaktayız. Çerez politikalarımızın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.