Lisanslı ve Geniş Yetkili Aracı Kurum - Lisans No: G-039 (398)
Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun

TAV Havalimanları’nda Beklentiye Paralel Olumlu Sonuçlar

26 Nisan 2019

Bir önceki seneye göre EUR bazlı %9 artış gösteren ciro, USD’nin EUR’ya karşı değer kazanması ile beraber USD cinsinden havacılık geliri elde eden İstanbul ve Gürcistan’daki operasyonların olumlu etkilenmesinden katkı almıştır. Bunun yanı sıra TAV İşletme Hizmetleri’nin yeni işletmeye başladığı Özel Yolcu Salonları ciroyu arttıran bir başka faktör olmuştur. İstanbul’da daha düşük personel maiyetinin olumlu etkisine karşın, geçen sene Mayıs ayında portföye dahil olan Antalya’nın sezon dışı dönem olan ilk çeyrek sonuçları FAVKÖK tarafını olumsuz etkilerken, TAV İstanbul’un kira giderinin amortisman metodu nedeniyle azalış göstermesi ile FAVKÖK marjı artış gösterdi.

DHMİ’nin havacılık verilerine göre, TAV Havalimanları’nın en büyük havalimanı olan İstanbul Atatürk Havalimanı’nda yolcu sayısı Ocak – Mart döneminde yüzde 2 azalma kaydederken, TAV Havalimanları’nın Türkiye’deki ve yurtdışındaki havalimanlarını kullanan toplam yolcu sayısı ise yine aynı dönemde yüzde 5 oranında artmıştır. TAV Havalimanları’nın Türkiye’de işletmesini üstlendiği İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa, İzmir A. Menderes, Milas Bodrum, Antalya (Mayıs 2018’den itibaren) ve Gazipaşa Alanya Havalimanları’nın toplam yolcu sayısının, Türkiye’deki havalimanlarının toplam yolcusuna oranı ise 2019 yılının ilk çeyreğinde %60 olarak gerçekleşmiştir.

Normalde Atatürk Havalimanı’nın kapanması ve İstanbul Havalimanı’na geçiş, şirketin Atatürk Havalimanı’nı 2021 yılına kadar işletmek için sözleşmesi olması nedeniyle şirket için operasyonel olarak negatif… Çünkü yeni havalimanında tekrar sistemlerin oturması, TAV'ın yeni havalimanı hizmetlerinde yer almayacak olması ve yer hizmetlerindeki çapraz satışlardan (TAV pasaport hizmeti, hızlı geçişler gibi) sağlanan ek gelirlerin bulunmayacak olması TAV açısından kayıp demek olacaktır. Atatürk Havalimanı sözleşmesinden erken çıkılmasından dolayı şirketin bu bağlamda oluşacak operasyonel kaybı tazminatla telafi edilecektir.

TAV Havalimanları’nın 2019 yılı ilk çeyrek net karı geçen yıla göre %233 artarak 23,9 milyon EUR seviyesinde gerçekleşmiştir. Dönemsel bazda TRY bazında kar 145 milyon ile geçen yılın aynı dönemine göre önemli artış kaydederken, piyasa beklentisi olan 151 milyon ve bizim beklentimiz olan 140 milyon TL’ye paralel gerçekleşmiştir. Şirket 2019’un tamamında toplam yolcu sayısını erken kapanacak olan İstanbul Atatürk Havalimanı hariç 90 – 94 milyon arasında öngörürken, FAVÖK tarafında %38-42 büyüme beklemektedir. Şirket 2019 yılında 70 ila 80 milyon EUR arasında toplam yatırım harcaması öngörmektedir. Bu finansal beklentilere işletme sözleşmesi normalde 2021 yılında sona erecek olan Atatürk Havalimanı’nın erken kapanması nedeniyle oluşacak kayıplarına ödenecek tazminat eklenmemiştir.



TAVHL kontratında 4 Nisan tarihinde gerçekleşen 28,30 TRY zirve denemesi ardından gelen satışlarda 24,90 TRY seviyesindeki 200 periyotluk EMA altında negatif fiyatlamanın ön plana geçtiğini görüyoruz. TAVHL, bu seviyelerde fiyatlama eğilimini sürdürürse, kısa dönemde etkin olmuş negatif trend baskısı artabilir. Bu çerçevede TAVHL kontratında kısa vadede 23,20 TRY desteği başta olmak üzere 22 TRY kısa vadeli ana destek ve dip seviyesi, buranın da altında ise 21,40, 20,80, 20,20 TRY gibi destekler hedeflenebilir.

Kontratta fiyatlama eğiliminin 24,40 – 24,90 TRY bölgesi üzerinde tekrar momentum kazanması halinde ise fiyatta pozitif hareket eğiliminin ön plana geçmesi kuvvetlenmesi beklenebilir. Bu kapsamda 25,80 TRY ilk etapta, sonrasında ise 26,70 ve 27,70 TRY dirençleri hedeflenebilir.

GCM YATIRIM sizin için hazır! Yatırıma başlamaya hazır mısınız?
Yardıma mı ihtiyacınız var? Müşteri temsilcimize merhaba deyin!
Web sitemizi ziyaret eden kullanıcılara mümkün olan en iyi yatırım deneyimini sunabilmek için çerezler (cookieler) kullanmaktayız. Çerez politikalarımızın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.